Кои са най-активните учители в „Дигиталната раница“?
Стоянка Митева и Гергана Колева от ОУ "Христо Ботев“ в село Екзарх Антимово, община Карнобат, имат разработени и одобрени над 82 урока
Интерактивната платформа “Дигитална раница” набира все по-голяма популярност сред учeниците, учителите и родителите. Чрез нея те могат да достъпят безплатно близо 30 хил. електронни образователни ресурса – уникални по рода си презентации, изображения, анимации, видео и аудио клипове, 3D модели, виртуална и добавена реалност.
Платформата дава възможност на учителите да създават дигитално съдържание, което да се използва от всички в страната. В последните месеци близо 18 хил. преподаватели участваха в обучения за работа с ресурсите на платформата. От МОН обявиха, че учителите ще получават по 179 лв. за всеки разработен от тях електронен урок за "Дигиталната раница".
Именно това тласка две учителки – Стоянка Митева и Гергана Колева – усилено да публикуват уроци в "Дигиталната раница". Те преподават на един клас в Основно училище "Христо Ботев“ в село Екзарх Антимово, община Карнобат.
Митева, класен ръководител на учениците от втори клас в училището, има одобрени и публикувани за национално ползване в платформата 41 дигитални урока по български език и литература, математика и родинознание - най-много от преподавателите по всички предмети в страната. Толкова са и уроците, които е подготвила и колежката ѝ Гергана Колева, която води занималнята на същия клас. Двете учителки не се конкурират, а си взаимодействат и се допълват, за да могат децата да усвоят максимално добре учебния материал, посочват от МОН.
"Самата платформа дава възможност уроците да бъдат използвани по много различни начини. Ако един урок бъде представен пред учениците в сутрешните часове за нови знания, след това част от него, заедно с упражненията, може да се използва за затвърждаване на наученото. В случай, че учениците са пропуснали нещо от новия материал, с помощта на дигиталните уроци, които сме подготвили, ние го затвърждаваме и по този начин получаваме обратна връзка", споделят двете учителки.
Те проявяват интерес към "Дигитална раница" през пролетта на тази година, когато им е представена платформата.
Искахме да предоставим на нашите ученици нещо ново – интерактивно, дигитално съдържание, което да приложим през тази учебна година, за да привлечем още повече тяхното внимание и интерес", разказват Митева и Колева.
Според тях учениците са изключително развълнувани от нововъведението. По думите на Гергана Колева децата се включват с голямо желание, работят в упражненията и са много активни. Постепенно и други преподаватели в училището проявяват интерес към платформата "Дигитална раница" и възможностите, които дава.
За целта педагозите могат да си служат с MozaBook - професионална дигитална система, предназначена специално за подпомагане работата на учителите и е изготвена според техните нужди. Тя е една от най-популярните платформи, предлагащи образователни ресурси. Системата за обучение се ползва в над 50 държави на всички континенти. Разработена е в Унгария и събира хиляди разнообразни материали и визуализации на над 32 езика. Добре позната е и сред много от българските учители. И досега училища и отделни преподаватели я използваха срещу платен абонамент. Сега вече всички ресурси на MozaBook са на разположение на всеки един учител и ученик напълно безплатно през “Дигиталната раница”.
Eдно от предимствата на платформата е, че учителите имат достъп до огромен набор от дигиталните образователни ресурси, които са им изключително полезни при подготовката на техните уроци по всички образователни направления. В “Дигиталната раница” са налични многобройни материали в най-различни области на познанието – например за устройството на човешкото тяло, климата, животните и растенията, географски обекти, химични процеси, технологии, информатика, икономика и др.
Достъпът до "Дигиталната раница" се осъществява посредством индивидуалните акаунти на учениците и учителите в edu.mon.bg. Родителите могат да влизат в раницата през регистрацията си в НЕИСПУО.
Платформата "Дигитална раница" се реализира по европейски проект "Образование за утрешния ден", който се финансиран от оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж".