Кои са най-купуваните модели BMW у нас през 2018 г.
От компанията отчитат 8.5% ръст в продажбите на марката през 2018 г.
~ 2 мин.
България 2018 г. е най-добрата за BMW Group от създаването й през 2007 г. За дванадесетте месеца на 2018 г. на крайни клиенти са доставени 1254 автомобила BMW и MINI. Така компанията за пореден път затвърждава лидерската си позиция в премиум сегмента. Общият брой на автомобилите BMW реализирани на българския пазар за периода достига 1100 или ръст от 8.5% спрямо предходната година. При MINI, на клиенти са доставени 154 автомобила или с 36% повече, в сравнение с 2017 г. Търговската реализация на BMW Motorrad възлиза на 106 доставени мотоциклета или спад от 26.9%, но спрямо изключително високия резултат през 2017, в който бяха включени доставените на Министерството на вътрешните работи 60 мотоциклета за нуждите на Полицията.
Анализът на продажбите показва, че за крайния успех на BMW Group България значение имат всички моделни серии. Най-продаван модел е BMW Серия 5 (141), следван от BMW X3 (138). На трето място, при това в година на смяна на моделните поколения, се нарежда BMW X5 с 134 автомобила предадени на крайни клиенти.
Особено внимание заслужава представянето на BMWi в първата пълна година след ланисрането на под-марката BMW i, специализирана в разработването на електрическа мобилност, на българския пазар. Доставките на напълно електрически модели BMW i3 възлизат на 60 автомобила, като този резултат съвпада и леко надвишава очакванията за представянето при въвеждането на марката на българския пазар.
Традиционно и в духа и на световните тенденции остава изключително висока популярността на BMW X моделите. Те имат малко под 50% пазарен дял в реализацията както на марката BMW – общо 464 автомобила. Разпределението по модели е сравнително балансирано, като във всеки сегмент по-функционалното Sports Activity Vehicle (SAV) предложение, леко изпреварва версията Sports Activity Coupe (SAC). (BMW X1 – 99/ BMW X2 – 55; BMW X3 - 138/ BMW X4 - 87 ; BMW X5 - 134/ BMW X6 - 85 ).
Интересна е и динамиката в моделните семейства, които особено интензивно отразяват философията „радост от шофирането“ - BMW M и BMW M Performance. Те продължават позитивния тренд на пазарна реализация от последните години и постигат обща реализация от 134 автомобила или ръст от 35% спрямо предходната година.
При електрифицираните модели най-голям дял има BMW i3 – 84%, като от модификациите BMW i3 94/120 Ah са доставени общо 51 автомобила, а от по-спортната версия BMW i3s 94/120 Ah – още 9.Общия брой на електрифицирани автомобили при добавяне на броят на продадени Plug-in хибриди модели възлиза на 72.