Компанията майка на Victoria's Secret отчете 37% спад на продажбите
Новият изпълнителен директор призна, че ще бъдат затворени стотици магазини на Victoria\'s Secret и PINK
Американската модна компания L Brands, собственик на Victoria's Secret, отчете загуби за трето поред тримесечие, докато обемите на търговията потъват вече една година. Причината за ниските резултати за последните три месеца е слабото търсене, причинено от мерките за ограничаване на пандемията от коронавируса. Правителствата по света разпоредиха магазините и търговските центрове да бъдат затворени и това нанесе тежък удар върху бизнеса, пише CNBC.
През първото фискално тримесечие, приключващо на 2 май, нетните продажби на търговеца са намалели с 37%, достигайки 1.65 млрд. долара (1.50 млрд. евро), сравнено с отчетените само година по-рано 2.63 млрд. долара (2.39 млрд. евро). За същия период нетните загуби се изчисляват на 296.9 млн. долара (270.6 млрд. евро) спрямо печалбата от 40.3 млн. долара (367.4 млрд. евро) за първото тримесечие на 2019 г.
Общите продажби на Victoria’s Secret спаднаха с 46% до 821.5 млн. долара (748 мл. евро), а тези на Bath & Body Works, друга компания в портфолиото на L Brands, намаляха с 18% до 712.7 млн. долара (655.2 млн. евро), въпреки че онлайн бизнесът й нарасна с 85%.
Загубите на акция се равняват на 99 цента (или 90 евроцента), но според анализаторите на Refinitiv трябва да се коригират на 72 цента (65 евроцента) на акция, а приходите да се повишат до 1.72 млрд. долара (1.57 млрд. евро). Междувременно настоящият главен изпълнителен директор на L Brands Чарлз Макгайган се оттегля, като неговият пост ще заеме Стюарт Бургерфер. Той заяви, че очаква за тази година да затвори около 250 магазина на Victoria's Secret и PINK само в Северна Америка.
В началото на месеца стана ясно, че L Brands и компанията за частни инвестиции Sycamore Partners са решили да прекратят сделката за Victoria's Secret. Очакваше се Sycamore Partner да закупи контролен дял от 55% от дружеството на цена от 1.1 млрд. долара и модният гигант да бъде свален от борсата. Въпреки това от L Brands споделят, че не са се отказали от тази цел и се оглеждат за друг инвеститор.
Компанията заяви, че не се ангажира с прогнози за второто тримесечие или за цялата година поради несигурността, която създава Covid-19. Единствено споделиха, че до края на юли очакват повечето от магазините им да бъдат отворени отново. L Brands разполага с 957 млн. долара (872 млн. евро) в брой в началото на май. Преди затварянето на търговията в сряда акциите на американския гигант спаднаха с над 32% на годишна база.