Конкурент на Uber, също забранен в Лондон, стартира в Париж
Taxify, която има 2000 шофьори във френската столица, е подкрепена финансово от китайския лидер в споделеното пътуване Didi Chuxing
~ 2 мин.
Конкурент на Uber, също забранен в Лондон, стартира в Париж. Става дума за компанията за споделено пътуване Taxify.
Фирмата заяви, че е "напълно ангажирана" със спазването на местните разпоредби относно частните превози.
Припомняме, че преди седмица властите в британската столица спряха и услугата на Uber.
Taxify се опитва да привлече шофьори в Париж, като предлага по-ниска комисиона върху тарифите им - 15%. Компанията също предлага 50% отстъпка за превози за месец октомври.
Компанията твърди, че вече има 2 000 шофьори за платформата си във френската столица, според вестник "Фигаро", цитиран от "Бизнесинсайдър".
Все още не е ясно дали Taxify може да попадне под същите регулаторни проблеми в Париж, както се случи в Лондон. Но френският таксиметров съюз, UNT, вече се подготвя за борба, според местните медии, като казва, че "името на приложението ще създаде объркване в съзнанието на потребителя".
Аргументът е подобен на този, заради който срещу Taxify се обявиха таксиметровите шофьори в Лондон - че думата "такси" може да се използва само за описание на таксиметрови превози, за разлика от споделените частни превози.
Фирмата заяви, че е "напълно ангажирана" със спазването на местните разпоредби относно частните превози.
Припомняме, че преди седмица властите в британската столица спряха и услугата на Uber.
Taxify се опитва да привлече шофьори в Париж, като предлага по-ниска комисиона върху тарифите им - 15%. Компанията също предлага 50% отстъпка за превози за месец октомври.
Компанията твърди, че вече има 2 000 шофьори за платформата си във френската столица, според вестник "Фигаро", цитиран от "Бизнесинсайдър".
Все още не е ясно дали Taxify може да попадне под същите регулаторни проблеми в Париж, както се случи в Лондон. Но френският таксиметров съюз, UNT, вече се подготвя за борба, според местните медии, като казва, че "името на приложението ще създаде объркване в съзнанието на потребителя".
Аргументът е подобен на този, заради който срещу Taxify се обявиха таксиметровите шофьори в Лондон - че думата "такси" може да се използва само за описание на таксиметрови превози, за разлика от споделените частни превози.
Междувременно UNT заяви, че е подала сигнал до френския орган за защита на конкуренцията.
Taxify стартира в Лондон на 4 септември 2017 г., но трябваше да спре да работи три дни по-късно, след като главният транспортен регулатор започна спешно разследване. От Transport for London обявиха, че дружеството не е лицензиран оператор. Проблемът се дължи на факта, че вместо да получи собствен лиценз, Taxify купи местна компания, която вече притежава лиценз, наречена City Drive. Също така Taxify бе предупредила шофьорите си да не казват пред регулаторите, че са били наети от нея.
Компанията обжалва отнемането на лиценза си и твърди, че ще започне отново да предлага услугите си в британската столица. От там обясняват пред "Бизнесинсайдър", че в Париж регулаторните изисквания са други и не е необходим специален лиценз.
Все пак, френската столица има строг режим по отношение на частните превози, а най-големият съперник на Taxify Uber вече има проблеми именно в това отношение. Uber трябваше да спре и бе глобена за услугата си UberPop през юни миналата година. Местният стартъп Heetch също беше глобен заради предоставянето на подобна услуга.
Taxify е подкрепена финансово от китайската компания за споделено пътуване Didi Chuxing - гигант в споделените превози.
Taxify стартира в Лондон на 4 септември 2017 г., но трябваше да спре да работи три дни по-късно, след като главният транспортен регулатор започна спешно разследване. От Transport for London обявиха, че дружеството не е лицензиран оператор. Проблемът се дължи на факта, че вместо да получи собствен лиценз, Taxify купи местна компания, която вече притежава лиценз, наречена City Drive. Също така Taxify бе предупредила шофьорите си да не казват пред регулаторите, че са били наети от нея.
Компанията обжалва отнемането на лиценза си и твърди, че ще започне отново да предлага услугите си в британската столица. От там обясняват пред "Бизнесинсайдър", че в Париж регулаторните изисквания са други и не е необходим специален лиценз.
Все пак, френската столица има строг режим по отношение на частните превози, а най-големият съперник на Taxify Uber вече има проблеми именно в това отношение. Uber трябваше да спре и бе глобена за услугата си UberPop през юни миналата година. Местният стартъп Heetch също беше глобен заради предоставянето на подобна услуга.
Taxify е подкрепена финансово от китайската компания за споделено пътуване Didi Chuxing - гигант в споделените превози.