КЗК санкционира Lidl за заблуждаваща реклама
Глобата е в размер на 1 865 332 лв.
Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение по чл. 32, ал. 1 във
връзка с чл. 33, ал. 1 от ЗЗК от страна на „Лидл България ЕООД енд Ко“ КД
(заблуждаваща реклама) и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на
1 865 332 лв. ( 0,35 % от оборота на дружеството за предходната финансова
година).
Комисията установи, че провежданата от ЛИДЛ рекламна кампания под мотото „Спечели 366 дни безплатно пазаруване в Lidl“ е с подвеждащи и непълни условия, а от страна на организатора на кампанията се демонстрира непоследователност в поведението, що се касае до обявяване на основни параметри на предложението като срок на кампанията, механизъм на участие в нея и др.
Съгласно представените Общи условия на кампанията, същата се провежда на два етапа, като при всеки един от тях има съществени разлики по отношение механизъм на участие (с или без покупка) и видове награди, които се дават при печалба.
Предвид обстоятелството, че посланието „Спечели 366 дни безплатно пазаруване” е комуникирано през целия период на кампанията и във всички рекламни материали, то същото може да се определи като невярно и заблуждаващо потребителите, тъй като внушението, което се прави от него, е за възможността да бъде спечелена голямата награда по време на цялата кампания, докато в действителност същата може да бъде спечелена само във втория етап на кампанията.
Липсата на съществено условие във всички материали, комуникиращи кампанията, относно механизма за включване в същата е от естеството за доведе до объркване от страна на потребителя и оттам до невъзможност да направи обоснован търговски избор.