Mac Book е главен герой в антиреклама на Apple
Поредната провокация към „отхапаната ябълка“ надали ще остане „ненаказана“
~ 1 мин.
Microsoft определено иска да убеди потребителите, че компютрите им превъзхождат тези на Apple. Затова включиха в новото си видео като главен герой момче на име Mac (Mackenzie) Book. Неговата роля е да сравни техниката на двете конкурентни компании и да увери зрителите, че Surface Laptop 2 е по-добър от MacBook Air.
В рекламата говорител зад камера задава на момчето серия от въпроси за съпоставка между двата конкурентни лаптопа. Пита го кой е по-бърз, коя батерия издържа повече, кой има по-усъвършенстван тъчскрийн и, както се досещате, всички отговори са в полза на модела на Microsoft.
Макбуците не притежават тъч управление освен така наречения „Touch Bar“, който е позициониран върху клавиатурата на някои MacBook Pro версии.
В края на провокативния клип чуваме репликата: „Трябва да имате Surface. Повярвайте ми, аз съм Mac Book“.
Двата технологични гиганта имат дълга история в провокациите помежду си. Кампанията на Apple „Get a Mac” от далечната 2000 г. провъзгласи Mac за най-готината марка, чиито лаптопи предлагат по-качествена производителност и са доста по-лесни за настройка, в сравнение с редица персонални компютри. Участници в проекта тогава са Джъстин Лонг и Джон Ходжман.
Microsoft пък отвърнаха на удара със собствена инициатива през 2008 и 2009 г. Тогава бяха показани много хора, които използват Windows и се опитват да се дистанцират от „задушаващия персонаж“ на Ходжман, познат от рекламата на Apple.
Колко още стрели ще прелетят между съперниците, само бъдещето ще покаже.