Maersk съкращава над 10 000 служители в края на бума на корабоплаването
Съкращенията са най-новият знак за това колко драстично спадът в потребителските разходи е обърнал съдбата на компаниите за контейнерни превози
AP Møller-Maersk ще съкрати общо над 10 000 работни места през тази и следващата година, тъй като бумът на индустрията за контейнерни превози, предизвикан от пандемията, отстъпва място на по-слабото търсене по време на икономическия спад.
Собственикът на втория по големина флот в индустрията заяви в петък, че засилва съкращенията на разходите, тъй като глобалната криза на разходите за живот удря по-силно.
Като част от съкращаването на персонала Maersk вече е освободил 6500 работници, като „всички офиси“ в световен мащаб са засегнати от мерките за намаляване на разходите. През следващите месеци Maersk ще съкрати още 2.5 хил. позиции и още 1 хил. през 2024 г.
Контейнерните превозвачи вече предупредиха, че тази година ще бъде много по-трудна, но перспективите се влошиха.
Главният изпълнителен директор на Maersk Винсент Клерк предупреди, че транспортните разходи ще останат под натиск през следващите две години, като добави, че датската група е била принудена да направи значителни съкращения на работни места, включително в логистичния си бизнес, въпреки амбициите да разшири присъствието си на сушата и в цялата верига на доставки .
Съкращенията са най-новият знак за това колко драстично спадът в потребителските разходи е обърнал съдбата на компаниите за контейнерни превози, чието представяне се смята за водещо в световната търговия. Тези бизнеси генерираха рекордни печалби по време на блокиранията заради Covid-19, когато увеличените разходи за онлайн пазаруване и ограниченията на доставките, причинени от задръстванията на пристанищата, помогнаха да се повишат разходите за доставка.
Но цените на корабоплаването се понижиха тази година, точно когато неотдавнашният бум на печалбите привлече по-задълбочен регулаторен контрол и силно замърсяващите корабособственици са изправени пред натиск да инвестират в декарбонизация. Анализаторите казват, че спадът в печалбите на индустрията също е причинен от самите тях, като разточителните разходи за нови кораби по време на пандемията доведоха до свръхпредлагане на плавателни съдове.
Компанията заяви, че ще намали работната си сила до под 100 000 от 110 000 през януари - ход, който ще генерира годишни спестявания от 600 милиона долара.