Mercedes ще поведе германски блицкриг срещу Tesla
Утре автомобилният гигант ще представи дългоочакван електрически SUV
~ 2 мин.
Mercedes-Benz ще представи утре дългоочаквания електрически SUV. Така производителят ще поведе германски блицкриг срещу американската компания Tesla, пише Reuters. Целта е да бъде оспорена лидерската позиция на щатската фирма в Германия.
Mercedes, BMW, както и VW, Audi и Porsche – до една са в готовност да атакуват базираната в Калифорния компания на предприемача Илон Мъск. Досега опитите на германските компании да конкурират електромобилите на Tesla водеха по-скоро до хаос на пазара, но фирмите вече са готови да действат в синхрон и фокусирано.
Новият високопроходим електромобил Mercedes EQC е проектиран да привлече именно потенциалните клиенти на Tesla. Малко след дебюта на модела подобни дългоочаквани дебюти ще направят BMW и Audi.
„Макар Tesla в момента да има силно присъствие на пазара на луксозни електрически коли, не мисля, че това ще остане така след пристигането на германските предложения”, прогнозира анализатор от компанията IHS Markit. „Tesla на практика няма конкуренция – но това ще се промени от 2019 г. нататък”, добавя той.
След Mercedes идва ред на Audi. В понеделник компанията е започнала производството на своя SUV e-Tron, чиито продажби трябва да започнат на 17 септември. Представянето на автомобила ще е в Сан Франциско, само на около 65 км. от завода на Tesla във Фримонт. e-Tron трябва да бъде по шоурумите в началото на другата година, след което трябва да дойдат още два електрически модела. Другата дъщерна на VW компания - Porsche - пък планира да представи своя електрически модел Taycan.
В едно отношение Tesla е дала вдъхновение на Daimler, BMW и Volkswagen. Трите германски компании разработват своя обща мрежа от станции за бързо презареждане на електромобили. Въпросната мрежа ще е покрай големите магистрали и в създаването ѝ участва и американският производител Ford.
Така големите въпроси относно германският блицкриг стават два. Не просто дали немските автопроизводители могат да предложат добри алтернативи на Tesla в луксозния клас електромобили, но и дали могат да създадат добре работеща мрежа от станции за презареждане.
Mercedes, BMW, както и VW, Audi и Porsche – до една са в готовност да атакуват базираната в Калифорния компания на предприемача Илон Мъск. Досега опитите на германските компании да конкурират електромобилите на Tesla водеха по-скоро до хаос на пазара, но фирмите вече са готови да действат в синхрон и фокусирано.
Новият високопроходим електромобил Mercedes EQC е проектиран да привлече именно потенциалните клиенти на Tesla. Малко след дебюта на модела подобни дългоочаквани дебюти ще направят BMW и Audi.
„Макар Tesla в момента да има силно присъствие на пазара на луксозни електрически коли, не мисля, че това ще остане така след пристигането на германските предложения”, прогнозира анализатор от компанията IHS Markit. „Tesla на практика няма конкуренция – но това ще се промени от 2019 г. нататък”, добавя той.
След Mercedes идва ред на Audi. В понеделник компанията е започнала производството на своя SUV e-Tron, чиито продажби трябва да започнат на 17 септември. Представянето на автомобила ще е в Сан Франциско, само на около 65 км. от завода на Tesla във Фримонт. e-Tron трябва да бъде по шоурумите в началото на другата година, след което трябва да дойдат още два електрически модела. Другата дъщерна на VW компания - Porsche - пък планира да представи своя електрически модел Taycan.
BMW също не иска да изостава от надпреварата - фирмата е наела товарен самолет от Lufthansa, с който да превозва своята концептуална електрическа кола Vision iNext в Мюнхен, Ню Йорк, Сан Франциско и Хекин. Фирмата е планирала събития и в четирите града.
В едно отношение Tesla е дала вдъхновение на Daimler, BMW и Volkswagen. Трите германски компании разработват своя обща мрежа от станции за бързо презареждане на електромобили. Въпросната мрежа ще е покрай големите магистрали и в създаването ѝ участва и американският производител Ford.
Така големите въпроси относно германският блицкриг стават два. Не просто дали немските автопроизводители могат да предложат добри алтернативи на Tesla в луксозния клас електромобили, но и дали могат да създадат добре работеща мрежа от станции за презареждане.