„Метрополитен“ купува още 8 влака за софийското метро
Стойността на поръчката е 140 млн. без ДДС, но финансирането не е осигурено все още
„Метрополитен“ стартира обществена поръчка за доставка на 8 влака, които да обслужват първа, втора и четвърта линии на метрото в София. Прогнозната стойност е 140 млн. лв. без ДДС, а оферти се подават до 22 юли. Въпросният подвижен състав, предвиден по търга, ще е допълнение към вече поръчаните 8 метровлака от чешката компания Skoda.
Припомняме, че миналата година „Метрополитен“ сключи договори със Skoda и Siemens Mobility за доставка на общо 16 метровлака, като половината от тях са предвидени да возят пътници именно по първа, втора и четвърта линии. Най-вероятно обаче те няма да са достатъчни, след като бъдат завършени разширенията на подземната железница към кварталите „Люлин“ и „Обеля“.
От пресцентъра на „Метрополитен“ посочиха за Economic.bg, че поръчката за новите 8 влака и вече сключеният договор със Skoda са съобразени с намалението на интервалите на движение по линия 2 до 4 минути при сегашните 6 минути в пиков час и 9 минути в извънпиков час. Новият подвижен състав ще подсигури и предстоящото разширение на линия 1, посочват още.
В документацията към стартиралия търг е посочено, че
При откриване на процедурата не е осигурено финансиране. Договорът ще се сключи при условията на чл. 114 от ЗОП.“
Разпоредбата в Закона за обществените поръчка предвижда, че реалното изпълнение на поръчката може да започне след осигурено финансиране от възложителя и гаранция за изпълнение от изпълнителя. Ако обаче след изтичане на тримесечен срок от сключване на договора не е осигурено финансиране, всяка от страните може да поиска прекратяването му без предизвестие. Договорът се счита за прекратен и ако е бил сключен, но в продължение на 10 месеца не е осигурено финансирането.
От пресцентъра на „Метрополитен“ посочват, че се предвижда кандидатстване за финансиране, но не уточняват по какъв финансов механизъм.
Припомняме, че 16-те метровлака по договорите със Skoda и Siemens Mobility се финансират по линия на две оперативни програми.
Критерият за възлагане е „оптимално съотношение качество/цена“, а срокът за изпълнение - 36 месеца.
В документацията към търга е посочено, че влаковете трябва да бъдат с по 4 вагона, с обща дължина 81 метра, асинхронни двигатели и рекуперация при движение в спирачен режим.
Захранването да е изпълнено чрез долно токоснемане с токоприемници разположени под трета релса. Захранващо напрежение 750 V DC. Предлаганият влак трябва да е съвместим и функционално годен за експлоатация с АЛС / АРС и останалото пътно оборудване, монтирани на първа, втора и четвърта метролинии.
Влаковете трябва да могат да работят без да се изисква монтиране на допълнително стационарно оборудване по линиите и в диспечерските пунктове.
*Материалът е обновен след получени отговори от „Метрополитен“.