Microsoft купи стартъп за интерактивно обучение с 20 милиона потребители
Flipgrid е нещо средно между социална мрежа и интерактивна класна стая
Microsoft обяви придобиването на Flipgrid, базиран в Минеаполис стартъп, правещ образователен софтуер за интерактивно обучение, опитвайки се да конкурира Google и Apple в бизнеса, свързан с образование.
Ако никога не сте чували за Flipgrid, ще се изненадате да разберете, че компанията има 20 милиона потребители по целия свят, включително учители, студенти и родители, от подготвителни класове до докторанти.
За трите години от създаването си компанията е набрала финансиране от 17 милиона долара.
За клиентите на Flipgrid най-голямата промяна е, че услугата ще бъде напълно безплатна за училищата, точно както софтуерът на Microsoft Office 365 за образователни продукти.
Flipgrid е нещо средно между социална мрежа и интерактивна класна стая. Учителят, например, може да зададе тема - като "Кой е любимият ти художник и защо?" - и учениците записват кратки видео съобщения в отговор. Тези отговори се виждат от останалата част от класа и могат да получат коментари. Учениците дори могат да прикачват файлове, като есета върху книги или фрагмент от компютърен код, и да ги обсъждат.
Подобно на LinkedIn, Flipgrid ще бъде управлявано като самостоятелно дъщерно дружество на Microsoft. Това означава, че на хоризонта не предстоят големи промени и не се планира да се намали интеграцията на Flipgrid с инструменти, които не са на Microsoft, като Google Classroom - въпреки че вече е интегрирана с Microsoft Teams и други инструменти на Microsoft.
От софтуерния гигант признават, че е било неизбежно да купят образователния стартъп, защото през последните няколко години почти всяко училище, което посещавали, използвало Flipgrid под някаква форма.