Милениалите пренареждат пазара на луксозни недвижими имоти
Новото поколение е най-образованото досега, то има значително по-високи доходи и обича лукса
В противовес на наложения стереотип, че поколението на милениалите е „мързеливо“, всъщност представителите му изобщо не продължават да живеят с родителите си. Вместо това те купуват жилища за милиони, пише Bloomberg.
Според проучване от миналата година на Националната асоциация на брокерите поколението на милениалите (родени от 1981 до 1996 г.) представлява най-големият дял от купувачите на жилища в САЩ – общо 38%.
Те са много заинтересовани да притежават дом, просто чакаха по-дълго, за да си купят първото жилище“, казва Брадли Нелсън, главен маркетинг директор на Sotheby’s.
Откъсвайки се от идеята за „скромен първи дом“, която бе приета от по-старите поколения, богатите милениали действат по-мащабно, смята Нелсън. „В миналото хората купуваха скромен имот, живееха в него до създаването на семейство и след това го продаваха, за да си купят по-голям“, посочва той. „Милениалите най-накрая излизат от този модел на поведение и не е необичайно първото им жилище всъщност да бъде просторно и луксозно, както и да струва милиони долари в САЩ или другаде по света“, допълва Нелсън.
В резултат на това поколението бързо се превръща в доминираща сила при недвижимите имоти от висок клас „Поколението на т.нар. бейби бумъри се оттегля в по-слънчевите райони, докато работата от вкъщи позволява на милениалите да се позиционират в по-малките и по-достъпни градове“, се казва в нов доклад на Sotheby's за 2021 г.
„С напредването на възрастта за милениалите акцентът ще пада върху критерии като устойчивост. Те са около 72.1 млн. души и са най-голямото поколение възрастни, като имат уникални потребителски предпочитания, които ще окажат дълбоко влияние върху посоката на пазара на луксозни жилища“, се посочва в доклада.
Милениалите са най-образованото поколение в историята, имат по-високи доходи и са готови да наследят повече от всяко предишно поколение“ според доклад на Brookings Institute от май 2020 г.
Характеризирайки се с технологични познания и екологични ценности, предпочитанията на милениалите са готови драматично да оформят пазара – динамика, която вече наблюдаваме по време на пандемията от Covid-19. След първата вълна на вируса на пример купувачите се стекоха към лесно достъпни райони с природа и добро качество на живот.
Аспен, Колорадо, Остин, Тексас и Монтесито, Калифорния – всички бяха главни бенефициенти, обяснява Нелсън. Общият обем на продажбите в Аспен достигна рекордно високо ниво от над 1.5 млрд. долара през третото тримесечие, докато в някои квартали на Парк Сити, Юта, средните продажни цени скочиха с повече от 50% през лятото според доклада на Sotheby’s. Извън САЩ, полуостров Морнингтън на югоизточното крайбрежие на Австралия също е бил свидетел на подобен наплив, се посочва в доклада.