Моделите е-коли ще се утроят в Европа до 2021 г.
Очаква се да започнат работа и 16 завода за батерии
~ 1 мин.
Очаква се броят на моделите от електрически автомобили, които са на разположение на потребителите в Европа, да се утрои до 2021 г., твърди европейска екологична лоби група.
Покупките на електрическите автомобили са в застой, за което се изтъкват липсата на инфраструктура за зареждане и по-високите цени.
Последните данни показват, че производителите на автомобили ще предложат 214 модела електрически автомобили през 2021 г., в сравнение с 60 модела в края на 2018 година.
По-достъпните варианти биха могли да накарат потребителите да преминат от бензинови и дизелови автомобили към електрически по-рано от очакваното.
Анализът на Европейската федерация за транспорт и околна среда, базиран на данни от изследователската фирма IHS Markit, предполага, че производителите на автомобили вече са готови да приемат електрификация на автомобилите. През 2021 г. производителите на автомобили се очаква да въведат на пазара 92 напълно електрически модела и 118 хибридни модела.
Ако се придържат към тези планове, до 2025 г. 22% от произведените превозни средства могат да са с батерии, което ще позволи на производителите лесно да постигнат целта на ЕС за емисии на CO2 от 95 г / км до 2025 г.
Покупките на електрическите автомобили са в застой, за което се изтъкват липсата на инфраструктура за зареждане и по-високите цени.
Последните данни показват, че производителите на автомобили ще предложат 214 модела електрически автомобили през 2021 г., в сравнение с 60 модела в края на 2018 година.
По-достъпните варианти биха могли да накарат потребителите да преминат от бензинови и дизелови автомобили към електрически по-рано от очакваното.
Анализът на Европейската федерация за транспорт и околна среда, базиран на данни от изследователската фирма IHS Markit, предполага, че производителите на автомобили вече са готови да приемат електрификация на автомобилите. През 2021 г. производителите на автомобили се очаква да въведат на пазара 92 напълно електрически модела и 118 хибридни модела.
Ако се придържат към тези планове, до 2025 г. 22% от произведените превозни средства могат да са с батерии, което ще позволи на производителите лесно да постигнат целта на ЕС за емисии на CO2 от 95 г / км до 2025 г.
Най-големите заводи за производство на електрически автомобили ще бъдат в Германия, Франция, Испания и Италия, показват данните. Около 16 големи завода за литиево-йонни батерии са потвърдени или трябва да започнат работа в Европа до 2023 година.