Мотото на Nike е вдъхновено от последните думи на убиец
Тридесет години по-късно, компанията все още използва лозунга, който промени историята завинаги
Иконичният слоган на Nike - „Just do it” (“Просто го направи“) определено е едно от най-разпознаваемите изречения. Но кой стои зад тези знаменити думи? Ще се изненадате, като разберете, че всъщност това са били последните думи на един убиец.
Известният слогън е лансиран от рекламният специалист Дан Уейдън преди цели три десетилетия. Той призна пред интервю за списание Dezeen, че идеята за изречението е вдъхновена от убиец от Юта на име Гари Гилмър, който е бил осъден на смърт през 1997 г. за грабеж и убийство на двама мъже. Малко преди да се раздели с живота си, последните думи, които мъжът казва „Нека го направим!“ ("Lets do it").
На конференция през миналия месец в Кейптаун, Уейдън сподели, че през 1988 г. си припомнил последните думи на Гилмър, леко изменил изречението и го предложил като бъдещ слогън. Така изречението за първи път било предложено като официално мото.
След като Уейдън предложил емблематичното мото, Nike не е харесала идеята, но след това рекламният специалист ги заинтригува с телевизионната реклама, която лансира. Това маркира тотално нова ера на бранда.
В интервюто пред Deveen, Уейдън разказва, че е бил притеснен за тогавашната серия от пет телевизионни реклами е липсвало свързващо звено и от Nike са имали различно усещане за тях. Затова той „завързва“ идеята около мотото „Just do it”. Оттам нататък всичко е история.
През осемдесетте години Nike води сериозна битка с Reebock, свързана с пазара на маратонки. Уейдън, обаче успява да лансира Nike в целия спортен свят с работата си за мярка. От жените и мъжете, любители на джогинга, до професионални атлети. Така лозугът контраатакува основния си съперник, който по това време току-що е бил регистрирал големи печалби.
Тридесет години по-късно, Nike все още използва лозунга, който променя историята завинаги.