Mr.Bricolage затваря 17 магазина във Франция
Още десетки обекти на веригата ще бъдат отдадени на франчайз
Френската верига Mr.Bricolage обяви, че според новия план за развитие на компанията предстои затварянето
на 17 фирмени магазина във Франция през 2017 г. Ще бъдат съкратени 238 работни
места, или 9.5% от работната силна. Новият план също
предвижда близо 87 от обектите на веригата във Франция да бъдат отдадени на франчайз. Това ще доведе до очаквани провизии от около 65 млн. евро и ще натежи върху печалбата на компанията през 2016 г.
"Това преоразмеряване на портфейла с обекти на компанията ще даде допълнителна свобода на действие на групата да се инвестира и развива бизнеса си," съобщават в изявление от дружеството.
На френския пазар Mr.Bricolage се конкурира с фирмите Bricorama, Brico Depot и Leroy Merlin. Компанията обаче отчете сериозни загуби през 2015 г. – печалбата се сви с 31.5% до 9.6 млн. евро, а приходите с 2.7% до 529.5 млн. евро. Оперативната загуба на обектите на дружеството е в размер 12 млн. евро, съобщава Reuters.
Според новия план за развитие Mr.Bricolage в следващите 2 години ще продаде общо 30 от притежаваните магазини, а през 2017 г. ще инвестира 13 млн. евро в други 30 магазина, които също ще продаде на по-късен етап.
През 2015 г. най-голямата верига от типа "направи си сам" в Европа - британската Kingfisher искаше да придобие конкурента си Mr.Bricolage, но опитите се провалиха. Марката "Мr.Bricolage" е позната на 4 континента, а общият брой на магазините е 838, разположени на търговска площ от над 1.7 млн. кв.м. Магазините извън Франция са 72 - в Андора, Белгия, България, Испания, о. Мавриций, о. Мадагаскар, Македония, Мароко, Румъния, Уругвай, Кипър и Колумбия.
Веригата Mr.Bricolage, която работи в сегмента „направи си сам” е представена и в България. Тук компанията има 11 магазина, разположени в София, Пловдив, Благоевград, Бургас, Варна, Добрич, Русе и Плевен. Магазините с марката "Mr.Bricolage" в България се управляват от българо-френското акционерно дружество „Доверие Брико”.