Намалява песимизмът на потребителите
Очакванията им се изместват към запазване или незначително намаление на безработицата през следващите дванадесет месеца
~ 1 мин.
През януари 2015 г. общият показател на доверие на потребителите нараства с 4.8 пункта спрямо равнището си от октомври 2014 г., като при населението в градовете увеличението е 4.0 пункта, а при населението в селата -7.3 пункта, сочат данни на НСИ.
Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията им за следващите дванадесет месеца, са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение.
В сравнение с октомври 2014 г. се наблюдава и намаление на песимизма в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца и в очакванията им за следващите дванадесет месеца.
Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-умерени в сравнение с мненията, изразени три месеца по-рано.
По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца очакванията се изместват към запазване или незначително намаление.
Последната анкета отчита леко подобрение (от 3.3пункта)на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба. Малко по-позитивна е и нагласата им по отношение на извършването на разходи за „покупка на кола” презследващите дванадесет месеца