Летище София инвестира 7 млн. евро в дигитализацията си
„СОФ Кънект“ трансформира столичния аеропорт в един от най-добрите в региона
Хесус Кабайеро, главен изпълнителен директор на „СОФ Кънект“:
Последните 20 години наистина ставаме свидетели на технологични промени. Една система като летището също минава през тези промени. Всеки ден работим, за да правим полетите по-безопасни. Мислим и за клиентското изживяване и как да имплементираме технологиите на различни места. Това коментира Хесус Кабайеро, главен изпълнителен директор на компанията концесионер на Летище София – „СОФ Кънект“.
Той участва в първия панел на бизнес форума на Economic.bg – ALL IN, организиран в партньорство с Европейската инвестиционна банка и Българска работодателска организация. Кабайеро се включи в дискусията INnovations for INdustry: TRANSFORMERS, по време на която стана дума за предизвикателствата пред традиционната индустрия днес, кои са двигателите на трансформацията и как науката, технологиите и иновациите я осъществяват.
Нашата цел е да се превърнем в един от най-добрите оператори на летището в своя клас“, заяви Хесус Кабайеро.
Той допълни, че на летището работят повече от 6 хил. служители. „Когато отивате да се чекирате и да изберете полета си, има хиляди служители на разположение.“ Кабайеро коментира, че концесионерът следи и прави анализ на потребителското изживяване и именно заради това съвсем скоро на Летище София ще бъдат внедрени технологии, които ще подпомагат пътниците.
Така например ще се разшири възможността за електронен чек-ин, поглежда се и към автоматични четци на бордните карти. „Говорим и за сензори, които да анализират пътническия поток. Тенденциите са да се постигне оптимално комфортно изживяване за всички.“
В рамките на летището, на пистите, искаме да оптимизираме времето, което самолетите прекарват и престояват. Всичко това е част от нашата цел. Работим така, че да направим летището изключително конкурентно. Имаме най-ниските летищни такси в целия регион.“
Кабайеро допълни, че всичко се реализира с помощта на новите технологии, а „Соф Кънект“ се опитва да ги имплементира с помощта на сериозни инвестиции. „Рисковете са високи по отношение на финансирането, но успяваме да се справим.“
Припомняме, че „Соф Кънект“ обяви само преди седмици сериозна инвестиция в размер на 500 млн. лв. в изграждането на Терминал 3 на столичния аеропорт. В целия период на концесия ще бъдат вложени над 1.2 млрд. лв.
В момента инвестираме 7 млн. евро само в цифровите решения, които ще използваме. Ще използваме именно иновациите, за да постигнем цялостната си визия за летището“, коментира Кабайеро.
Тя включва превръщането на летището в 5-звезден регионален аеропорт. Концесионерът се стреми с построяването на Терминал 3 да привлече транзитни полети и да обслужва 20 млн. пътници годишно, заедно с Терминал 2.
Това е най-големия капацитет в региона и как ще го привлечем? Като сме конкурентноспособни, ефикасни, така че да привлечем авиокомпаниите. Конкурираме се с много държави, но ако предоставяме най-добрите услуги, хората ще дойдат.“
Изпълнителният директор на „Соф Кънект“ разказа, че са поели концесията на летището с една главна цел – да допринесат с голяма стойност. Кабайеро изтъкна трите основни подхода, които се използват за реализирането на визията за летището. „Вярвам, че това може да се случи. Имам страстта и емоцията, за да направя тази промяна. Имам и упорството. При такава голяма промяна винаги ще има затруднения, но трябва да сме упорити в преследване на визията си.“