Класическата цигара да е музеен експонат: Как Philip Morris променя индустрията?
Първо се появява визията, а после се разработва и технологията
Къде започва иновацията, как да стигнем до нея или тя е постоянен процес?
Трансформацията изисква балансиран подход, а във Philip Morris International залагаме на двустепенен модел – следвайки мисията си за бездимно бъдеще, поставяме потребителя в центъра на всичко, което правим. Това каза по време на бизнес форума на Economic.bg – ALL IN, Денис Стробикин, генерален мениджър на Philip Morris Bulgaria, който взе участие в първия дискусионен панел INnovations for INdustry: TRANSFORMERS.
Трансформацията, която започнахме още преди години изискваше дефинирането на много силна вътрешна визия – а имено постигането на бъдеще без дим в обозрими срокове. В този процес, предпочитанията на нашите потребителите са изключително важни за нас, особено в свят, в който всичко се променя изключително бързо“, сподели той.
Именно преди 10 години на пазара в Япония се появява основната бездимна алтернатива на компанията IQOS, която десетилетие по-късно присъства вече на 90 пазара по цял свят.
„Промяната, която успяхме да постигнем за това време е огромна – според финансовите ни резултати от второто тримесечие на 2024 г., 36 млн. пълнолетни пушачи по цял свят ползват бездимните продукти от нашето портфолио. В България те са вече 400 000“.
Визията на компанията за бъдеще без дим е дефинирана много преди появата на самия продукт, а през последните 16 години са вложени 12.5 милиарда долара в научно-изследователска и развойна дейност.
Знаехме, че светът се променя и че е важно да стартираме положителна промяна и в индустрията. Знаехме, че досегашните мерки за ограничаване на нивата на тютюнопушене не дават резултат. Необходимо беше да разработим алтернатива на традиционните цигари, с потенциал за намалена вреда за онези пълнолетни пушачи, които иначе биха продължили да пушат“, допълни Стробикин.
Според генералния мениджър на Philip Morris Bulgaria голямата промяна винаги започва с промяна в начина на мислене, както на бизнеса, така и на потребителите. Той обясни, че в началото е нормално да има съпротива – важи за повечето решения в живота ни, които водят към промяна.
„За налагането на една иновация е важно да бъде осигурена подкрепа от всички страни, въвлечени в процеса – бизнес, потребители, регулатори, цялото общество. Конкретно в нашия случай – говорим за продукти, които имат потенциала да намалят вредата от традиционното тютюнопушене и тютюневия дим за индивидуалния потребител, но и да повлияят позитивно върху общественото здраве като цяло“.
На въпрос каква е визията на Стробикин за 2050 г. той отговори, че си представя повече инвестиции и пробив в биотехнологиите, които да подобрят нашия живот.