Next се радва на бум в онлайн продажбите, но не и в магазините си
Хиляди работници във физическите магазини обаче са застрашение
Световноизвестната верига британски магазини Next е отчела ръст в продажбите си за последното тримесечие спрямо същия период на миналата година, който се дължи на увеличението от 23% при онлайн пазаруването, пише BBC.
Продажбите през интернет на пълни цени са нараснали с близо 3%, докато общите са се увеличили с 1.4%. На този положителен фон компанията повиши прогнозата си за годишна печалба до 365 милиона британски лири.
Въпреки отчетения ръст в онлайн продажбите, тези във физическите магазини на Next бяха ударени от пандемията и строгите мерки, които бяха взети за нейното овладяване. За последното тримесечие те са наполовина в сравнение с тези през 2019 г.
Главният изпълнителен директор на компанията Саймън Уолфсън заяви, че има явна заплаха за хилядите служители, които работят в магазините, тъй като масовото им затваряне по-рано е стимулирало хората да променят навиците си за пазаруване.
От компанията заявяват, че продажбите на домакински и детски дрехи остават силно търсени, докато официалните тоалети за мъже и жени продължават да спадат.
Търговците на дребно са сред най-засегнатите сектори от COVID-19. Извънградските магазини и центрове, които не са толкова препълнени, все пак продължават да се посещават, докато централните губят популярността си.