Nike спря онлайн продажбите на продуктите, свързани с Коби Брайънт
Компанията иска да избегне препродаването им на черния пазар
Ден след изненадващата смърт на легендарния баскетболист Коби Брайънт, производителят на спортни стоки Nike свали всичките си продукти, свързани с него, от онлайн магазина си Nike.com, съобщава ESPN. Засега резултатите при търсене на продуктите на спортиста показват само жълто-лилава подаръчна карта с логото на Лейкърс.
Причината е, че Nike не искат съществуващите продукти с подписа на Коби Брайънт да отидат на черния пазар на много по-високи цени, чрез което определени хора да спечелят пари за сметка на звездата на NBA. Компанията допълва, че ще преразгледа стратегията си за продажба на стоки с инициалите на Брайънт.
Серията продукти на Nike с подписа на бившия баскетболист на Лейкърс отдавна бе приветствана в индустрията заради своите постижения в областта на дизайна и иновациите. Маратонките на Брайънт вече са носени от над стотина баскетболисти в NBA – почти една четвърт от играчите в лигата този сезон.
Nike планираха да представят на 7 февруари нов модел маратонки, посветен на петата титла на Коби в NBA - Kobe 5 Protro. Все още компанията не обявява дали ще осъществи премиерата им по план, или ще я отложи.
Първия си договор с Nike Коби подписва още през 2003 г. С нарастването на успеха на Брайънт на игрището се разраства и партньорството му с Nike в залата. С времето Коби става един от най-видните спортисти, посланици на марката. По данни на FOX петкратният NBA шампион е получавал 16 млн. долара годишно от Nike след оттеглянето си от лигата през 2016 г.
В понеделник пред сградата на централното управление на Nike в Бевъртън, Орегон, хиляди фенове изразиха почитта си към Коби пред 105-метров плакат на баскетболиста.