Nokia: Проблемите на Huawei са „чисти позитиви“ за нас
Политическата ситуация обаче крие и някои недостатъци
~ 2 мин.
Американската кампания срещу китайския гигант Huawei е „чист позитив“ за конкурентния производител на телекомуникационно оборудване Nokia. Това смята президентът на мобилните мрежи на финландската компания Томи Уито, цитиран от CNN.
Според него политическата ситуация е отворила врати за Nokia да вземе пазарен дял. Показателно за това е, че неговата компания е подписала 43 договора за 5G доставки по света, а Huawei има съвсем малко повече – 50 на брой.
„Има някои страни, които са забранили китайските ни конкуренти и, разбира се, това създава възможности за нас“, коментира той и дава пример с Япония, където SoftBank предпочете Nokia и Ericsson да ѝ доставят необходимото оборудване за бъдещата ѝ инфраструктура. Стъпката е показателна за промяната на пазара, предвид факта, че 4G мрежите на японския играч бяха изградени с технологиите на Huawei, а сега те биват пренебрегнати.
Nokia успя да разшири бизнеса си в страни като Австралия, Нова Зеландия и САЩ, където участието на Huawei до бъдещите 5G мрежи също остава ограничено. Европейската компания води преговори за замяна и на 4G оборудването на някои малки доставчици в Америка, каза още Уито. Други оператори пък обмислят варианти, така че да са готови, ако Huawei се сблъска с още рестрикции.
Към момента Huawei е най-големият производител на телекомуникационно оборудване в света. Водещата му позиция на пазара обаче е разклатена заради американските набези срещу компанията. Администрацията във Вашингтон упорито лансира идеята, че технологиите на китайската компания се ползват от Пекин за шпионаж. Вече месеци наред Съединените щати убеждават партньорите си да ограничат използването на бранда, особено за бъдещите си 5G мрежи.
Според него политическата ситуация е отворила врати за Nokia да вземе пазарен дял. Показателно за това е, че неговата компания е подписала 43 договора за 5G доставки по света, а Huawei има съвсем малко повече – 50 на брой.
„Има някои страни, които са забранили китайските ни конкуренти и, разбира се, това създава възможности за нас“, коментира той и дава пример с Япония, където SoftBank предпочете Nokia и Ericsson да ѝ доставят необходимото оборудване за бъдещата ѝ инфраструктура. Стъпката е показателна за промяната на пазара, предвид факта, че 4G мрежите на японския играч бяха изградени с технологиите на Huawei, а сега те биват пренебрегнати.
Nokia успя да разшири бизнеса си в страни като Австралия, Нова Зеландия и САЩ, където участието на Huawei до бъдещите 5G мрежи също остава ограничено. Европейската компания води преговори за замяна и на 4G оборудването на някои малки доставчици в Америка, каза още Уито. Други оператори пък обмислят варианти, така че да са готови, ако Huawei се сблъска с още рестрикции.
Към момента Huawei е най-големият производител на телекомуникационно оборудване в света. Водещата му позиция на пазара обаче е разклатена заради американските набези срещу компанията. Администрацията във Вашингтон упорито лансира идеята, че технологиите на китайската компания се ползват от Пекин за шпионаж. Вече месеци наред Съединените щати убеждават партньорите си да ограничат използването на бранда, особено за бъдещите си 5G мрежи.
Миналия месец администрацията на Доналд Тръмп вкара Huawei в черен списък, ограничавайки силно възможностите на местните играчи да му продават своите продукти. Американските играчи обаче намират това за вредно за своя бизнес и дори успяха да намерят начин как да заобиколят забраните и да възстановят доставките си към китайския си партньор.
Според Уито политическата ситуация има и някои недостатъци. „Несигурността като цяло не е добра за бизнеса“, казва той и обяснява, че това може да накара някои клиенти да отложат вземането на решения.
Според Уито политическата ситуация има и някои недостатъци. „Несигурността като цяло не е добра за бизнеса“, казва той и обяснява, че това може да накара някои клиенти да отложат вземането на решения.
Другото, на което Уито обръща внимание, е това, че Huawei може да стане още по-категоричен в някои региони. „Възможно е ... нашите китайски конкуренти да станат още по-агресивни на пазарите и в страните, където могат да се конкурират“, казва той, допълвайки, че те може да се почувстват притиснати и да намерят начин как да компенсират загубените обеми в останалата част от света.