Нови правила за качването в самолет
Първи United Airlines обявиха промяна в политиката си на качване на борда
Правилата, по които пътниците ще се качват на борда на самолетите вече се променят. Първи United Airlines обявиха промяна в политиката си. Компанията обяви, че ще започне да качва с приоритет хората, които заемат местата до прозорците, в опит да намали времето, което самолетите прекарват на земята.
Планът, наречен WILMA - за прозорец, среда и пътека - беше тестван на няколко места и се смята, че спестява до две минути време за качване.
Вариации на подхода WILMA съществуват от много години.
Разпределя хората по пътеката на самолета, така че повече хора да могат да оставят багажа си едновременно. Това е основното нещо, което ускорява процеса на качване“, обяснява Джейсън Стефен, доцент по физика в Университета на Невада, Лас Вегас, пред Euronews.
За кои пътници ще важи новият план за качване на борда?
Промяната ще започне с пътниците от четвърта класа (икономичната).
Клиентите в първа и бизнес класа няма да усетят промяната, защото тях не ги засяга. Освен това няма промяна за тези с привилегии за приоритетно качване на борда, включително пътници с увреждания, непридружени деца, военни на активна служба и семейства с деца до 2 години.
Базираната в Чикаго United обяви, че хората от едно семейство, които имат резервация, ще могат да се качат заедно. Новата политика обхваща всички вътрешни и няколко международни полети.
Стремеж към перфектния процес на качване
Авиокомпаниите отдавна търсят перфектния процес на качване на борда. United прави промени сега, защото според тях средното време за качване се е увеличило с две минути от 2019 г.
Объркването в процеса на качване се увеличи, откакто авиокомпаниите започнаха да начисляват такси за чекиран багаж преди повече от десетилетие. Тези такси насърчават пътниците да носят ръчен багаж, който като цяло все още е безплатен, освен при нискотарифните превозвачи като Spirit и Frontier в САЩ.
Всеки път, когато трябва да се борите с багаж над главата си, това ще забави нещата“, каза Щефен.
Приоритетното качване на борда се стимулира все повече от авиокомпаниите и това забавя още повече процеса. Тъй като обикновено едва след това всички останали хора започват да се качват, има забавяне и понякога води до смут.
Приоритетното качване прави пари. До определен момент тези пари струват повече от безпокойството за качване три минути по-рано всеки път“, каза Сет Милър, експерт в пътуванията.
Две минути не правят голяма разлика при трансатлантически полет, но по-силно натоварените, по-къси маршрути - между Хавайските острови, например - закъсненията са склонни да нарастват каскадно, изтласквайки полетите през деня все повече и повече зад графика.
Ако няколко пътника се бавят, докато прибират чантата си и намират мястото си, това може да доведе до закъсняване на полета.