От Германия до Китай: Кои са брандовете на Евро 2024
Списъкът със спонсори на тазгодишния турнир включва брандове от цял свят
Предвид глобалната привлекателност на Европейското първенство по футбол като едно от най-гледаните футболни състезания в света, не е изненада, че брандовете плащат добри пари, за да бъдат свързани с него. Независимо дали по телевизията или чрез социалните медии, въздействието върху зрителите е много голямо. Списъкът с официални спонсори на тазгодишния турнир включва брандове от цял свят, като компании от страната домакин Германия като Adidas и Lidl, както и такива от Китай, Катар, Франция и Съединените щати.
По данни на УЕФА предходното издание – Евро 2020, провело се година по-късно заради пандемията, генерира 1.88 млрд. евро приходи.
Така че брандовете колективно плащат стотици милиони, за да бъдат свързани с Европейското по футбол, но това не означава, че потребителите ги свързват с него. С този въпрос се заема консултантската TGM Research, която прави проучване сред над 10 000 души с искане да назоват бранд, която първи им идва наум, когато мислят за Евро 2024.
Списъкът е оглавен от Adidas, Nike и Coca-Cola. Докато Adidas и Coca-Cola всъщност са официални спонсори на състезанието, Nike не е, нито е свързан с УЕФА по друг начин. Същото важи и за Mercedes и BMW, които вероятно са попаднали в списъка, защото са сред най-известните марки от Германия.
Третата категория брандове пък са дългогодишни партньори на УЕФА, които обаче не станаха официални спонсори на Евро 2024. Те например включват Heineken.
А иначе сред останалите официални спонсори място намират и няколко китайски бранда като Aliexpress, която е единственaта платформа за онлайн пазаруване спонсор на Евро 2024, както и набиращата популярност автомобилна компания BYD.