Парите за обезщетения заради „Олимпик“ може и да не стигнат
През септември съдът в Кипър трябва да обви фактическия фалит на дружеството, а след това ще се продава имуществото
~ 2 мин.
Собствениците на автомобили, които останаха преждевременно без „Гражданска отговорност“ заради фалита на ЗК „Олимпик“, ще започнат да получават обезщетенията си най-рано през септември. Тогава кипърският съд би трябвало да обяви фактическия фалит на дружеството, след което синдиците ще започнат да осребряват имуществото на застрахователната компания, с което пък ще обезщетяват всички клиенти, на всички пазари.
КФН отказва да поеме отговорност за ситуацията около ЗК „Олимпик“ и прехвърля цялата отговорност в Кипър и върху европейските разпоредби, които според Агайн са позволили това да се случи. Тя препоръча на хората, когато сключват застраховка „Гражданска отговорност“, да проверяват как е обезпечена компанията.
Това каза Ралица Агайн-Гури, зам.-председател на КФН, ръководещ управление „Застрахователен надзор“, предава репортер на Eeconomic.bg. Самата тя обаче каза по време на извънредна пресконференция днес, че не е сигурна дали парите, които кипърският гаранционен фонд ще получи след осребряването на имуществото, ще стигнат за обезщетяване на всички засегнати собственици на полици.
Агайн съобщи, че само в България сумата, която трябва да се върне на собственици на неизтекли полици, е 9.35 млн. лв. Тези пари трябва да се изплатят от кипърския на българския гаранционен фонд, който в последствие да ги преведе на засегнатите хора.
Тя е категорична, че парите за обезщетенията трябва да дойдат задължително от Кипър, а българският Гаранционен фонд само ще посредничи при връзката с потърпевшите тук. Агайн обаче не обясни какво ще стане, ако не стигнат парите. Според правилника за устройството и дейността на Гаранционния фонд той няма ангажимент да покрива подобен тип обезщетения.
Т.е. ако парите от Кипър не стигнат, хората с прекратени полици няма да получат пълното обезщетение.КФН отказва да поеме отговорност за ситуацията около ЗК „Олимпик“ и прехвърля цялата отговорност в Кипър и върху европейските разпоредби, които според Агайн са позволили това да се случи. Тя препоръча на хората, когато сключват застраховка „Гражданска отговорност“, да проверяват как е обезпечена компанията.