Партията на Меркел е купувала лични данни за изборите
Информацията, предоставена от Deutsche Post, включва данни за поведението на домакинствата
~ 1 мин.
Германският Християндемократически съюз (ХДС) на германския канцлер Ангела Меркел и Свободната демократическа партия (СДП) потвърдиха информацията на в. Bild am Sonntag, че преди изборите през 2017 г. са купували данни за избиратели от националната пощенска компания Deutsche Post AG, предаде ДПА.
Партиите потвърдиха и информацията на вестника, че данните са били използвани за агитация, насочена към конкретни групи гласоподаватели.
Говорител на компанията коментира, че Deutsche Post събира и обработва лични данни при стриктно спазване на федералните закони за защита на личните данни. Той обясни също, че споделените с партиите данни не са се отнасяли до конкретни гласоподаватели, а до данни за домакинствата като пол, образование, потребителски навици и друга демографска информация.
Германската социалдемократическа партия (ГСДП), Левите, „Съюз 90“, „Зелени“ и дясната "Алтернатива за Германия" заявиха, че не са работили с Deutsche Post.
Разкритията бяха направени в момент, когато в международната общност се води дебат за начина, по който политически организации използват данните на избирателите, след като беше разкрито, че данните на 50 млн. потребители на Facebook може да са били получени без тяхно съгласие.
Партиите потвърдиха и информацията на вестника, че данните са били използвани за агитация, насочена към конкретни групи гласоподаватели.
Говорител на компанията коментира, че Deutsche Post събира и обработва лични данни при стриктно спазване на федералните закони за защита на личните данни. Той обясни също, че споделените с партиите данни не са се отнасяли до конкретни гласоподаватели, а до данни за домакинствата като пол, образование, потребителски навици и друга демографска информация.
Германската социалдемократическа партия (ГСДП), Левите, „Съюз 90“, „Зелени“ и дясната "Алтернатива за Германия" заявиха, че не са работили с Deutsche Post.
Разкритията бяха направени в момент, когато в международната общност се води дебат за начина, по който политически организации използват данните на избирателите, след като беше разкрито, че данните на 50 млн. потребители на Facebook може да са били получени без тяхно съгласие.