Pepsi сменя логото си – по идея на потребителите
Първоначално новата визия ще бъде налична в Северна Америка, а от 2024 г. и в цял свят
Ако някой ви помоли да нарисувате логото на Pepsi по памет, какво бихте нарисували? Може би кръг с емблематичните за марката червени, бели и сини райета. Вероятно думата „Pepsi“ по средата. Когато PepsiCo провежда този експеримент сред хората, много от тях правят точно това. Рисуват кръг с емблематичните за марката цветове и поставят в средата надписа, въпреки че сегашното лого на компанията не изглежда така.
Не можахме да пренебрегнем това. Вместо да го пренебрегнем обаче ние решихме на база на него да създадем новото лого на компанията“, каза Мауро Порчини, главен дизайнер на PepsiCo, пред CNN.
Във вторник Pepsi представи новото си лого, което ще бъде пуснато първо в Северна Америка тази есен. А през следващата година и по цял свят.
Новата визия на Pepsi прилича много на версията на логото на компанията от 90-те години, която изглежда се е запечатала в мозъка на хората, но с нови елементи, които я правят по-модерна, включително различен шрифт и цвят на шрифт. Промените са предназначени не само да съответстват по-добре на спомените на хората, но и да привлекат вниманието към линията на Pepsi с нулево съдържание на захар – ключова част от плана за растеж на компанията.
Pepsi е на пазара от 125 години и от време на време променя визията си. Като сегашното лого на компанията се задържа от 2008 г. насам без промяна.
За марки, които имат дълга история, винаги може да използва нещо от миналото“, каза Калкинс.
Използването на стари изображения и модели обаче трябва да е много внимателно, за да може компанията да продължи да изглежда свежа.
Снимка: Pepsi Co