Peugeot тотално промени логото си
Семейният хечбек 308 ще бъде първият автомобил, който ще носи новата емблема с различния лъв
Автомобилният производител Peugeot представи изцяло ново лого. Дизайнът е познат от ретро стила на компанията и се отличава с двуизмерна интерпретация на емблемата с лъва. Това е една от най-големите промени в логото, през които Peugeot е преминала от самото си начало, тъй като ходещият лъв, който е използвала от десетилетия, вече го няма. Вместо да стои с протегнати ръце, Peugeot е увеличил лицето му.
Старият лъв не изглеждаше точно приятелски, но новият определено е малко по-предизвикващ страх.
Това е първата видима промяна в автомобилната компания след сливането ѝ с Fiat Chrysler в гиганта Stellantis преди няколко месеца. Главният изпълнителен директор Линда Джаксън заяви, че процесът на разработка е „отпреди дори да започнем да мислим за Stellantis“.
Новата емблема ще се появи за първи път в рекламните материали на Peugeot и в дилърите. До края на 2023 г. всички дилърски сайтове ще бъдат напълно ребрандирани.
Това е 11-ото лого, което се използва от френската марка от 1850 г. насам и първата промяна за последното десетилетие. Емблемата е създадена като част от прехода на Peugeot към електрификация. До края на 2021 г. марката планира 80% от европейските ѝ продажби да бъдат на електрифицирани модели, а до 2025 г. - 100%.
Семейният хечбек 308 ще бъде първият автомобил, който ще носи новото лого. Той ще бъде представен през следващите месеци. Дизайнът на модела ще е радикално преработен, за да го приведе в съответствие с по-новите 208, 2008 и 508, докато актуализираната му платформа EMP2 ще включва бензинови, дизелови и хибридни задвижващи единици.