„Пикадили“ и „Карфур“ се обединяват
Още се чака одобрението на КЗК за сделката
Веригите супермаркети „Пикадили“ и „Карфур“ се обединяват. Това съобщиха собствениците им в официално изявление на медиите. То гласи, че АП Март АД - собственик на веригата от супермаркети Пикадили в България, и КМБ България - собственик на веригата от супермаркети Карфур в България, обявяват постигането на споразумение за обединяване на дейностите си по търговия на дребно.„АП Март АД и КМБ България постигнаха взаимно съгласие за увеличаване на капитала с 46 милиона лева (50% през 2014 година и 50% през 2015 година) с оглед допълнителна подкрепа и стабилизиране на бизнеса в България и подобряване на условията и сроковете за плащане спрямо доставчиците.
Двамата партньори ще запазят равно участие в новия джойнт-венчър, който ще оперира мрежа от 75 магазина в България с общ оборот от 452 000 000 лева за 2013 г. и над 3 000 служители. Начело на новата структура, като регионален мениджър, ще застане Жером Лубер, настоящ Изпълнителен директор на „Маринопулос Груп“, се казва в съобщението.
Лубер има изключителен опит в търговията на дребно, придобит в качеството му на управляващ директор на „Карфур Гърция“ в периода 2004-2008 година и като генерален мениджър за всички предприятия в групата „Маринопулос“. „Маринопулос Груп“ е 100% гръцка компания, която оперира бизнеси за повече от 2,5 милиарда Евро в Гърция, България, Албания, Скопие и Кипър.
На местно ниво структурата ще бъде управлявана съвместно от Милош Ристич от КМБ-България и Таня Косева-Бошова от „Пикадили“.
„Стратегията на новата структура ще бъде насочена към разширяване на мрежата от магазини, както и успешната интеграция на двете марки с цел постигане на високо качество на продукти и услуги на оптимална цена за крайните клиенти. Споразумението ще бъде финализирано след официално одобрение от Българската Комисия за защита на конкуренцията“, обясняват собствениците.