По-строги правила за защита на личните данни в ЕС
Потребителите в социалните мрежи вече няма да ровят из настройките, за да ограничават достъпа до личните си данни
Европейският съюз прие по-строги правила за защита на личните данни. Така вече няма да се налага на потребителите да ровят из настройките на профилите си, за да ограничат достъпа до личните им данни само за най-близките им хора.
Профилите ще се създават така по
подразбиране, а потребителите самостоятелно ще решават дали не искат конкретна
публикация или информация да е видима за повече хора.
Наред с
това компаниите трябва да получат ясно потвърждение от потребителя, че той е
съгласен те да обработват личната му информация.
Компаниите ще трябва да обясняват на обикновен език без юридически термини каква информация се съхранява и за какво се използва Забраняват се и сложните юридически описания каква тя.
Всяка компания, която обработва по-голямо
количество информация, трябва да назначи директор, който да отговаря за
защитата на данните. Всеки пробив в системата пък трябва да бъде оповестяван
публично в рамките на 72 часа.
Потребителите
ще получат и право да местят данните си между различните услуги, като например
да смени имейл акаунта си от Yahoo в Google, като всички писма и контакти да
бъдат преместени.
Въвеждат
се и по-строги правила за защита на деца, като всяка държава сама ще определи
максималната възраст, на която дете може да има профил в социалните мрежи.
Родителите му пък вече ще трябва да дават своето съгласие, преди да активират
профил на дете.
Новите правила ще влязат в сила от април 2018 година.