Поколението „алфа“ вече избира дестинациите за семейна почивка
На пръв поглед това е странен факт, но децата, родени след 2010 г., играят активна роля в семейните пътувания
Планирането на семейната почивка вече не е дейност само за възрастните, показва последното проучване на Expedia Group Media Solutions. За повече от 8 от 10 пътници по света, планирането на семейно пътуване е съвместна дейност за цялото семейство, включително най-младите членове на домакинството: Generation Alpha (алфа поколение) или родените след 2010 г.
Поколението може да е младо, но представителите му имат идеи и мнения и вече влияят върху семейните решения - включително пътуванията. Повече от половината родители и баби и дядовци казват, че Gen Alpha им показва онлайн и телевизионно съдържание, които повлиявайки на планирането на семейните пътувания.
На пръв погледнато това е странен факт, но децата, родени след 2010 г., играят активна роля във въпросите за семейния туризъм. Най-малко 50% от представителите на това поколение вече гледат онлайн видео на мобилно устройство, 46% вече използват компютър за домашна работа, а 58% използват смартфон, за да общуват с приятели и семейство. Освен това те също копнеят за ново преживяване като пътуването.
Експертите също добавят, че най-вече това влияе върху избора на една или друга посока на пътуването. Основните съображения при пътуване с по-младото поколение за 64% е удобство, тоест "подходящата" дестинация, а за 57% - наборът от дейности. Разбира се, бюджетът също има значителен ефект върху пътуването, но за повечето семейни почивки удобството е по-важно от най-ниската цена при избора на транспорт и настаняване.
При планирането на семейни пътувания огромното мнозинство от родителите (95%) заявяват, че развлеченията и положителните емоции по време на пътувания са от първостепенно значение за тях. Заради това почти 90% се опитват да намерят най-добрите възможности с дейности за цялото семейство. Сред най-търсените са тематични паркове и забележителности (74%), водни спортове (67%) и дейности на открито (55%).