Премиерът за тунел „Железница“: По осем метра на ден се правят
Крайният срок за приключването му е 2022 г., а инвестицията възлиза на 222.4 млн. лв.
~ 2 мин.
Уникално съоръжение, всеки 100 метра се отвоюват в планината, по осем метра на ден тунел се прави, а българите години наред ще използват изграденото. Това отбеляза премиерът Бойко Борисов по време на инспекция по изграждането на съоръжението, част от автомагистрала „Струма“.
Тунел „Железница“ ще бъде изграден по нов австрийски метод, по който вече са построени обекти в Европа, обясни от своя страна зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който придружава премиера днес.
Целият участък е с обща дължина 2.28 км и включва обслужващ тунелен път при южния портал на тунела. Крайният срок за приключването му е 2022 г., а инвестицията възлиза на 222.4 млн. лв.
Към момента за лявата тръба на тунела е изпълнен пробив и първична облицовка на 113.10 м от общия ѝ метраж. За дясната тръба е изпълнен пробив и първична облицовка на 101.10 м от общия метраж.
Трасето преди тунела в посока София-Кулата е с дължина 720 м и включва също обслужващ тунелен път при северния портал на съоръжението и мост с обща дължина 515 м дясно платно и 565 м ляво платно.
В участъка след тунел „Железница“ към момента се разчистват площите в рамките на сервитута на пътя. Ще се изградят селскостопански подлез, подпорна и укрепителна стена и отводнителни съоръжения. Ще бъдат реконструирани и ще се изградят инженерни мрежи, аварийна връзка на лявото платно с път I-1 и др.
Борисов инспектира и моста на АМ „Струма“ край Дупница, който беше увреден от пожар през лятото. Съоръжението вече е изцяло ремонтирано. „Огромни строежи и хиляди българи работят на тях“, коментира министър-председателят, изтъквайки инфраструктурните проекти, по които се работи в страната.