Приходите на Мтел нарастват до 412 млн. евро през 2016 г.
Средният приход от абонат расте с 3,8% за последното тримесечие на годината
Приходите на Мтел са се повишили с 0,1% до 412 милиона евро през 2016 година. Това показват обявените в понеделник финансови резултати на Telekom Austria Group. Това е първият годишен ръст на приходите на телекома от 2008 година насам и показва продължение на позитивния тренд за стабилизиране на резултатите на компанията.
Част
от причините за по-високите приходи са ръст в продажбите на устройства,
продължаващ темп на растеж във фиксираните услуги и стабилизиране на приходите
от мобилни услуги. Приходите от продажби на устройства за последното тримесечие
на 2016 година нарастват с 24% поради засиления интерес към смарт телефони и
таблети. Приходите от фиксирани услуги за същи период се увеличават с 2,3%
вследствие на нарастване на популярността на пакетните предложения и засилено
търсене на услугата домашен интернет. Приходите от мобилни услуги за последната
четвърт отбелязват лек ръст от 0,3%, което се дължи главно на повишени приходи
от взаимосвързаност с други оператори, следвайки пазарната тенденция за
увеличаване на офертите с включени минути към всички мрежи. В допълнение се
наблюдава подобрение на средния приход на абонат в частния сегмент вследствие
на успешни продажби на допълнителни услуги.
Основен
двигател на ръста през последното тримесечие бяха иновативните продукти и
оферти, които Мтел пусна на пазара. Тракерът за домашни любимци MyKi Pet,
привлекателните празнични промоции с мултифунционални дронове и ховърборди,
както и изгодните пакетни предложения и офертите за предплатени пакети Прима
повишиха продажбите на компанията във всички сегменти от пазара. В допълнение,
унифицирането на офертите на Мтел и blizoo направи услугите на телекома
по-лесно достъпни за клиентите, а новата 4G мрежа подпомогна приходите от
мобилен интернет.
Резултатът
е повишение на средния приход от абонат (ARPU) на Мтел за последното тримесечие
на 2016 година с 3,8% до 5,5 евро, въпреки трудната икономическа обстановка.
Клиентите
на мобилни услуги спадат с 3,0% до 4,108.1 млн. главно заради намаление на
клиентите на предплатени услуги. За сметка на това фиксираните абонаменти
нарастват с 0,7% до 1,018.9 млн.
Печалбата
преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) на Мтел пада с 20,5% до 25,2 млн.
евро. Причината е главно увеличаване на разходите за закупуване на устройства
поради повишените продажби на смартфони и таблети, както и по-високите разходи
за взаимосвързаност с други оператори. В допълнение, разходите за съдържание
нарастват заради увеличаващия се брой на абонати на ТВ услуги.