Приходите от реклами в YouTube падат – основни сектори се изтеглят
Alphabet отчете по-слаби от очакваните резултати за приходи и печалба и акциите потънаха
Акциите на Alphabet паднаха с около 7% при разширената търговия във вторник, след като компанията отчете по-слаби от очакваните резултати за печалби и приходи за третото тримесечие. В тази връзка компанията майка на Google заяви, че значително ще намали растежа на персонала.
Приходите от реклами в YouTube са спаднали с около 2% до 7.07 милиарда долара от 7.21 милиарда преди година. Анализаторите очакваха увеличение с около 3%. Alphabet отчете общи рекламни приходи от 54.48 милиарда долара през тримесечието, което е малко повече от предходната година.
Филип Шиндлер, главен бизнес директор на Google, каза, че компанията е видяла отдръпване на разходите за реклами в мрежата за търсене от определени сектори, като застраховки, заеми, ипотеки и криптовалути.
Докладът бележи зловещо начало на седмицата за инвеститорите в технологичните гиганти, фокусирани върху пазара на цифрови реклами. Миналата седмица Snap публикува разочароващи резултати и заяви, че не е в състояние да предостави прогноза предвид нестабилността на разходите и опасенията за икономиката. Акциите на приложението се сринаха с 28% в петък след изнасянето на числата. Meta трябва да отчете резултатите си в сряда и анализаторите очакват второ поредно тримесечие на спад в приходите.
Акциите на Alphabet паднаха под 97 долара след края на работно време. Най-ниското затваряне за годината беше 95.65 долара на 30 септември. За последната година акциите на Alphabet се понижиха с 30%.
Акциите на Meta паднаха с 4% в разширената търговия във вторник, след като се покачиха с 6% през деня.
Висшите ръководители на Alphabet посочиха предизвикателствата, пред които е изправена компанията. Изпълнителният директор Сундар Пичай каза в изявление, че компанията „изостря фокуса си върху ясен набор от продуктови и бизнес приоритети“, докато Рут Порат, финансовият директор, каза, че „работим за пренасочване на ресурсите, за да подхранваме нашите най-високи приоритети за растеж.“
През тримесечието Google Cloud донесе 6.9 милиарда долара – повече от очакванията на анализаторите. Това е значително увеличение от 5 милиарда долара спрямо предходната година. Загубите в Google Cloud се увеличиха до 699 милиона долара от 644 милиона долара предходната година.
Пичай въведе някои мерки за намаляване на разходите в цялата компания, позовавайки се на икономическите предизвикателства, включително потенциална рецесия, растяща инфлация, нарастващи лихвени проценти и смекчени разходи за реклама. През септември Пичай каза, че иска да направи компанията с 20% по-ефективна, което може да включва съкращаване на работни места и продукти.
Google също отмени следващото поколение на своя лаптоп Pixelbook и намали финансирането на вътрешния си инкубатор Area 120. Миналия месец Google каза, че ще затвори своята услуга за дигитални игри Stadia.
Компанията заяви, че има общо 186 779 служители на пълно работно време спрямо 150 028 миналата година. Пичай каза вторник, че добавянето на персонал през четвъртото тримесечие ще бъде „значително по-малко“ от третото тримесечие, тъй като компанията „се фокусира върху забавяне на растежа на оперативните разходи“.
Нашите действия за забавяне на темпото на наемане ще станат по-очевидни през 2023 г.“, каза Пичай, повтаряйки коментарите от разговора през второто тримесечие. „Талантът е най-ценният ресурс“, каза той.
Порат каза, че през четвъртото тримесечие „добавянето на персонал ще се забави до по-малко от половината от броя, добавен през третото тримесечие“.