Печалбите на тех гигантите падат и това е лоша новина за икономиката
Дори приходите на Google намаляват, което лоша поличба за дигиталната реклама като цяло
Технологичният гигант обявиха, че приходите им са се увеличили само с 6% през трите месеца до 30 септември – до 69 милиарда долара, в сравнение с над 40% ръст през същия период на миналата година. Това отбеляза най-слабия растеж на фирмите от близо десетилетие, с изключение на пандемията.
Данните сега засилват опасенията за спад в икономиката, пише BBC.
Microsoft във вторник каза, че растежът се е забавил на фона на по-слабите продажби на компютри и други технологии. Потребителите и фирмите по света намаляват разходите си на фона на страховете, че растящите цени и лихвени проценти ще насочат световната икономика към рецесия.
Силният щатски долар също навреди на американските мултинационални компании, което оскъпи продажбата на продукти в чужбина.
Печалбите на Alphabet са спаднали с близо 30% до 13.9 млрд. долара през тримесечието, тъй като приходите от реклами в YouTube са намалели за първи път, откакто фирмата започна да ги отчита публично.
Изостряме фокуса си върху ясен набор от продуктови и бизнес приоритети“, каза главният изпълнителен директор на Alphabet Сундар Пичари.
Той добави, че технологичният гигант „инвестира отговорно в дългосрочен план и отговаря на икономическата среда“.
Microsoft съобщи, че приходите ѝ са се увеличили с 11% до 50.1 милиарда долара през трите месеца, завършващи през септември.
Това отбеляза най-бавния тримесечен ръст на приходите от пет години, тъй като по-слабото търсене засегна продажбите на персонални компютри и растежа в подразделението за облачни изчисления.
Продажбите в бизнеса с видеоигри Xbox също се сринаха.
Големите технологични фирми отбелязаха скок на продажбите и цените на акциите си по време на пандемията, тъй като затворените по домовете си потребители станаха по-зависими от технологиите. Но съдбата на сектора изглежда по-мрачна при сегашния климат.
През последните месеци Alphabet заяви, че забавя наемането на служители, докато дори Microsoft съкрати работни места.
Много други технологични компании са решили да съкратят служители, включително Netflix и Twitter, или да забавят темпото на набиране на персонал, като платформата за социални медии Snap.
Когато Google се спъва, това е лоша поличба за дигиталната реклама като цяло“, каза Евелин Мичъл, главен анализатор в Insider Intelligence, отбелязвайки, че основният уебсайт на Google в миналото е бил по-устойчив на спадове в рекламните разходи, отколкото сайтовете за социални медии, като Facebook или Snap.
„Това разочароващо тримесечие за Google означава, че предстоят трудни времена, ако пазарните условия продължат да се влошават.“