Продажбите на H&M бавно тръгват нагоре
Стотици магазини на групата обаче остават затворени
През първата половина на март се наблюдава увеличение в продажбите на модната група H&M, след като компанията регистрира голям спад през предходните месеци. Положителната тенденция се дължи на разхлабването на пандемичните ограничения и отварянето на магазините на някои пазари, на които оперира групата.
От модната компания заявяват, че продажбите в периода от 1 до 13 март са се увеличили с 10% в местни валути благодарение на започналото разхлабване на мерките в много страни, включително на най-големия ѝ пазар – Германия. 900 магазина от веригата обаче остават затворени заради различните ограничения, които правителствата налагат в борбата с коронавируса.
От началото на февруари редица пазари постепенно позволиха на магазините да отворят отново, но в края на тримесечието около 1300 останаха временно затворени.“
Вторият по големина търговец на дрехи в света съобщи в понеделник, че нетните продажби са паднали с 27% спрямо същия период година по-рано, или с 21%, измерени в местни валути. Така те се свиха до 40.1 милиарда крони (4.72 милиарда долара). Анализаторите прогнозираха средно 30% спад на нетните продажби на H&M през първото тримесечие.
„Развитието на продажбите беше значително повлияно от ситуацията с COVID-19. Заради ограниченията бяха затворени повече от 1800 магазина“, се казва в изявление на H&M.