Продажбите на iPhone 16 не започват никак добре
Клиентите още се чудят защо да сменят старите си устройства
Apple разчитаха на новите функции с изкуствен интелект, за да направят iPhone 16 голям хит. Но оценките преди официалните продажби сочат по-слаб ранен интерес, отколкото компанията се надяваше, пише CNN.
Технологичният гигант се нуждаеше от iPhone 16, за да си върне лидерската позиция при продавачите на смартфони след години на слаби продажби. Отдавна отминаха времената, когато лоялните фенове на Apple се редяха на опашка, за да купят най-новото устройство на марката, а компанията не е давала на потребителите сериозна причина да надграждат, откакто добави 5G свързаност в iPhone 12. Тя се надяваше, че наборът от нови софтуерни функции, които вплитат AI навсякъде, ще стане хит.
Но Apple продаде само около 37 милиона единици през първия уикенд на предварителните продажби на iPhone 16, което е спад с повече от 12% в сравнение със същия период на миналата година, според публикация в блога на Минг-Чи Куо, анализатор на Apple в TF International Securities. По-специално, търсенето на по-скъпите устройства iPhone 16 Pro рязко е намаляло на годишна база в сравнение с пускането на iPhone 15.
Една седмица след началото на предварителните продажби, анализаторът на Wedbush Дан Айвс ги изчислява съвсем малко повече от числата на Куо – на приблизително 40 милиона единици. Технологичният анализатор на CFRA Research Анджело Зино също каза, че първият уикенд с предварителни поръчки бележи спад на годишна база.
Повечето от устройствата, закупени от клиентите по време на сезона на предварителни продажби, може би трябва допълнително да разтревожи Apple. Потребителите, оказва се, избират по-евтините устройства iPhone 16 и iPhone 16 Plus, а не Pro и Pro Max, което може да повлияе на средната продажна цена и общите приходи от iPhone.
През първия уикенд на предварителните продажби Apple е доставил 9.8 милиона iPhone 16 Pro и 17.1 милиона iPhone 16 Pro Max устройства, съответно с 27% и 16% спад спрямо предходната година, според Куо. За сравнение, продажбите на стандартния iPhone 16 и Plus са леко нараснали в сравнение с iPhone 15.
Проблемът, казва Зино, е, че базовите модели iPhone може би просто са твърде добри.
Като се има предвид, че това е до голяма степен цикъл на надстройка на софтуера, моето безпокойство е, че има по-голяма комбинация от продажби в iPhone 16 с по-ниска цена в сравнение с устройствата с по-висока цена“, каза Зино. „Когато погледнете стандартните устройства, те получиха наистина страхотно подобрение по отношение на своите камери и вътрешни процесори.“
Куо също така съобщи за по-кратки срокове за доставка за моделите iPhone 16 Pro: 1 – 2 седмици за iPhone 16 Pro по време на предварителните продажби през първия уикенд, в сравнение с iPhone 15, при който клиентите чакаха 3 – 4 седмици за своите устройства. Той посочи факта, че силно рекламираните AI функции „Apple Intelligence“ дори все още не са налични на устройствата (те трябва да започнат да се пускат в бета версия следващия месец заедно с iOS 18.1).
Трябва да изчакате да се разпространи от уста на уста между потребителите през следващите няколко тримесечия, преди повече купувачи да видят стойността на новата технология“, каза Зино.
Резултатите от предварителните продажби може да показват, че само обещанието за интегрирани AI функции не е достатъчно, за да измъкне Apple от коловоза на iPhone. Компанията може физически да направи толкова много, за да подобри камерата на iPhone или да коригира размера на екрана му, а софтуерните актуализации, за които много потребители вече се съмняват, вероятно ще бъдат по-трудни за продажба. И за всички, с изключение на най-преданите фенове на Apple, анализаторите казват, че повечето клиенти вероятно все още не разбират дълбоко защо функциите на AI биха си стрували надстройката.
Apple няма да сподели никакви подробности за продажбите на iPhone, докато не отчете печалби следващия месец и дори тогава данните ще включват само седем дни предварителни продажби и 10 дни редовни продажби. Но повечето анализатори все още очакват iPhone 16 да се окаже победител през идните месеци въпреки бавния старт, особено в най-важните последни три месеца на годината.
Според нас започва чудовищно празнично тримесечие и суперцикълът за iPhone 16“, каза Айвс в имейл на CNN.