Производителят на българския суперкомпютър продава част от бизнеса си
Френският гигант Atos има няколко дружества в България, в които работят над 1500 човека
Френският технологичен гигант Atos, който произведе и достави новия Български суперкомпютър Discoverer, обяви, че е влязъл в ексклузивни преговори с италианската инженерингова фирма Lutech за продажба на част от своите активи в Италия. Стъпката идва под натиска на инвеститорите, настояващи за повишаване на рентабилността на компанията.
Италианският бизнес, предложен за продажба, представлява 2% от общите приходи на групата през 2021 г., става ясно от информация на Atos. По-рано компанията стартира програма за продажба на активи на стойност 700 милиона евро, за да финансира своя план за възстановяване.
Много сме уверени в тези 700 милиона евро“, каза Даян Галбе, старши вицепрезидент, отговарящ за стратегията и сливанията и придобиванията в Atos.
Atos вече продаде оставащия си дял във френската компания за разплащателни услуги Worldline за 220 милиона евро. С очакваната продажба на италианското подразделение ще бъдат завършени две трети от продажбите на активи, каза Atos.
Групата не обяви цената на сделката за Atos Italia, но източник, запознат с въпроса, каза, че тя може да е около 240 милиона евро.
Продажбата на италиански активи изключва дейностите на Atos, свързани със суперкомпютри.
Освен че произведе високоизчислителната машина Discoverer, в България Atos привлече вниманието тази година и с откриването на свой глобален център за киберсигурност. Френската група обаче присъстваше у нас от по-рано – с две свои дружества, в които работят над 1500 служители и предоставят IT решения и услуги за корпоративни клиенти в над 40 страни по света.
Що се отнася до базираната в Милано Lutech, тя предоставя широка гама от услуги в помощ на компаниите да дигитализират бизнеса си – от IT инфраструктура до облак и киберсигурност. Фирмата бе закупена миналата година от Apax Partners в сделка, оценяваща я на около 500 милиона евро, пише Reuters.
Комбинирането на активи на Lutech с тези на Atos Italia, чиито клиенти в Италия включват компании като енергийния гигант Eni, ще създаде играч, генериращ около 800 милиона евро годишни продажби, каза Джузепе Ди Франко, главен изпълнителен директор на Atos Italia.