Първият български „еднорог“ стъпи в САЩ
Навлизането на пазара в САЩ се разглежда като съществена част от стратегията за растеж на компанията
Българската финтех компания Payhawk стъпи на американския пазар чрез отваряне на нов офис в Ню Йорк и пускане на нов продукт – кредитна карта. Ходът бе планиран отдавна, още от миналата година, а през тази компанията получи и стратегическата инвестиция от 100 млн. долара, с която официално стана първият български „еднорог“, т.е. стартъп с оценка над 1 милиард долара.
Отвъд океана издателят на корпоративни дебитни карти и разработчик на платформа за управление на разходите ще се сблъска с по-големите си конкуренти – Brex и Ramp. В комбинация с предлагането и на кредитни карти обаче компанията ще се превърне в първия и единствен бизнес в пространството, който предлага този набор от услуги, посочва българският стартъп.
Съоснователят и главен изпълнителен директор на Payhawk Христо Борисов разкри, че продуктът с кредитна карта Visa в САЩ вече има списък с чакащи, който представлява над 10% от клиентската база на компанията.
Навлизането на американския пазар се разглежда като съществена част от стратегията за растеж на компанията и следва една година на бурно разширяване, която отбеляза ръст на приходите на Payhawk с 524%, а на работната сила – с 250% до момента.
Наборът от потенциални клиенти за разрастване и корпоративни клиенти на Payhawk е широк, включващ повече от 2.6 милиона бизнеса с над 100 души персонал в Обединеното кралство, Европа и САЩ.
Кредитната карта на Payhawk има лимити до 250 000 долара, персонализирани политики за харчене и предлага до 1.5% cashback.
Разширяването ни в САЩ е още една вълнуваща стъпка в нашето пътуване към по-добра поддръжка на международната ни клиентска база“, коментира още Борисов.
Payhawk, чиято централа в момента е в Лондон, вече е активна в 32 държави.