Реалните намаления в „Черния петък“ били само 10%
Много от търговците у нас манипулират клиента с цел печалба
Най-важното за потребителите, които пазаруват по време на „Черния петък“, е да гледат абсолютните стойности на цените и да сравняват различните предложения. Това обясни Богомил Николов от Асоциация „Активни потребители” пред телевизия Bulgaria ON AIR. По думите му интернет дава чудесни възможности за проверка на цените при различни търговци.
„На търговците им се иска да има истерия на „Черния петък“. Неслучайно се създава такъв ореол, че ако не се възползваме на този ден, то в понеделник ще бъде късно”, коментира той. Николов твърди, че наблюденията на асоциацията не показват нищо подобно. „Много малко са стоките, които ще могат да се купят на определена и изключителна цена само днес. В понеделник отново ще има намаления и нито една стока няма да избяга”, каза той.
По думите на Богомил Николов у нас отстъпките са формулирани по заблуждаващ потребителя начин – казва се например до 70% намаление, а в действителност повечето стоки са с реално намаление от 10%.
„По-наблюдателните хора могат да засекат, че определена стока, сравнена с други търговци и магазини, където няма намаление, е дори по-изгодна. Този процент за намаление може да бъде напълно изкуствен. Още по-наблюдателните могат да открият, че една стока, която например се е предлагала за 10 лв. 3-4 дни преди този ден е увеличена на 13 лв., а след това намалена на 10 лв., само че с гръмката табелка: 30% намаление“, разясни Николов.
Той съветва потребителите да подават сигнали при съмнения за злоупотреби към контролните органи. Нашата работа е да се съмняваме и да подаваме сигнали, посочи експертът.