Ремонтът на Аспаруховия мост във Варна започва напролет
Стойността му е над 35 милиона лева
~ 3 мин.
„Започваме ремонта на Аспаруховия мост от първото съоръжение, чието състояние е най-тежко – там е връзката с големите товари от вътрешността към порта, това съоръжение е първото, което заедно с поредица от съоръжения като част от моста ще ремонтираме, самият мост е най-скъп“. Това съобщи шефът на агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров по време на брифинг, заедно с министър Лиляна Павлова и кмета на Варна Иван Портних.
Инж. Лазаров поясни, че когато е строен мостът, нормите за проектиране по отношение на земетръса не са били толкова високи и не е осигурен на най-тежката степен за сеизмичност. Арматурното желязо в него е само гладко, а не оребрено, затова няма закотвящия ефект на оребрената арматура.
Проектът за ремонт на моста е готов, като индикативната му стойност е над 35 млн. лв, като това е сумата без допълнителните разходи за зеленина, осветление и велоалеи, обяви инж. Лазаров. Той уточни, че проектът включва усилване на колоните и обвиването им в кожуси за допълнително подсилване. Повдигане на съоръжението не се предвижда.
Инж. Лазаров поясни, че когато е строен мостът, нормите за проектиране по отношение на земетръса не са били толкова високи и не е осигурен на най-тежката степен за сеизмичност. Арматурното желязо в него е само гладко, а не оребрено, затова няма закотвящия ефект на оребрената арматура.
Проектът за ремонт на моста е готов, като индикативната му стойност е над 35 млн. лв, като това е сумата без допълнителните разходи за зеленина, осветление и велоалеи, обяви инж. Лазаров. Той уточни, че проектът включва усилване на колоните и обвиването им в кожуси за допълнително подсилване. Повдигане на съоръжението не се предвижда.
„По желание на г- Портних и г-жа Павлова има допълнително включване на ограждения на моста, за да се прекратят самоубийствата от него“, съобщи инж. Лазаров.
Шефът на пътната агенция обясни, че предвид сложността на ремонтините дейности и наближаването на зимния сезон, ремонтът на моста ще започне напролет. Трафикът ще бъде поетапно преместван от едната в другата лента, тъй като мостът е част от важна пътна артерия и не може да бъде затворен напълно. Така ремонтът се очаква да продължи над година и половина, информира инж. Лазаров.
„Направихме срещи в Пътната агенция - с НПО-та, с архитекти, тъй като имаше и предложения да се направи такъв проект, че освен конструктивни подобрения, да има и облик, който да е емблематичен за Варна“, каза още шефът на АПИ.
Сега е моментът, в който можем да извършваме ремонтни дейности по пътищата. Зимата не може да се строи, тъй като е студено и ремонтът ще е некачествен, лятото също не можем да извършваме ремонтни дейности за да не притесняваме туристите в активния сезон. Така че предварително се извинявам на пътуващите за неудобството, но трябва да използваме момента и подходящите условия“. Това каза инж. Лазар Лазаров по повод преустановяването на ремонта на пътя за Златни пясъци. „Ремонтът му беше отложен, защото трябваше да се съобразим с туристическия сезон“, отбеляза инж. Лазаров и уточни, че ще се работи усилено с амбицията той да бъде завършен до края на сезона.
Относно Т-образното кръстовище водим преговори и работим в посока да осигурим още една лента за завиване на ляво, което ще облекчи значително трафика.
По отношение на зимното поддържане на пътищата в областта, инж. Лазаров заяви, че между 50 и 55 млн. лв. е прогнозната стойност , необходима на областното пътно управление за целта.
„С кмета на Варна Иван Портних вече работим по новата Оперативна програма „Региони в растеж“: общината изпълни всички изисквания по структурирането на междинно звено и има добра проектна готовност. Инвестиционната програма също е на път, така че от следващата година проектите могат да стартират“. заяви Лиляна Павлова по повод ОПРР 2014-2020. „Сега на дневен ред е приключването в срок на проектите от предходната програма. Най-голямото предизвикателство е проектът за градски транспорт, но аз виждам че и последната му фаза е в ход и засега изглежда, че срокът ще бъде спазен“, каза министър Павлова.
Министърът обясни, че община Варна разполага с гарантиран бюджет от 84 млн .лв . по приоритетна ос 1 за изпълнение на градските проекти. Извън тази сума обаче в общината могат да бъдат реализирани проекти и по секторните приоритетни оси за туризъм, образователна, здравна и социална инфраструктура. „Освен тези 84 млн . лв ., по приоритетната ос за регионален туризъм ще подкрепим проектите на общината по отношение на културно-историческите и туристически атракции. Те ще бъдат финансирани на нов принцип – чрез 50% безвъзмездна финансова помощ и 50% чрез финансов инженеринг , така че да може тези проекти да генерират приходи от туристически такси“, заяви Павлова.
Министърът напомни също, че общината е бенефициент и по приоритетната ос за здравна инфраструктура . По нея се отпускат 163 млн . лв . за реформата на спешната помощ. „Ще бъдат изградени модерни спешни центрове и стационари в по-малките населени места. Те ще бъдат напълно оборудвани с линейки и реанимобили , с които пациентите да могат бързо да бъдат транспортирани към по-големите населени места“, каза Лиляна Павлова.
Шефът на пътната агенция обясни, че предвид сложността на ремонтините дейности и наближаването на зимния сезон, ремонтът на моста ще започне напролет. Трафикът ще бъде поетапно преместван от едната в другата лента, тъй като мостът е част от важна пътна артерия и не може да бъде затворен напълно. Така ремонтът се очаква да продължи над година и половина, информира инж. Лазаров.
„Направихме срещи в Пътната агенция - с НПО-та, с архитекти, тъй като имаше и предложения да се направи такъв проект, че освен конструктивни подобрения, да има и облик, който да е емблематичен за Варна“, каза още шефът на АПИ.
Сега е моментът, в който можем да извършваме ремонтни дейности по пътищата. Зимата не може да се строи, тъй като е студено и ремонтът ще е некачествен, лятото също не можем да извършваме ремонтни дейности за да не притесняваме туристите в активния сезон. Така че предварително се извинявам на пътуващите за неудобството, но трябва да използваме момента и подходящите условия“. Това каза инж. Лазар Лазаров по повод преустановяването на ремонта на пътя за Златни пясъци. „Ремонтът му беше отложен, защото трябваше да се съобразим с туристическия сезон“, отбеляза инж. Лазаров и уточни, че ще се работи усилено с амбицията той да бъде завършен до края на сезона.
Относно Т-образното кръстовище водим преговори и работим в посока да осигурим още една лента за завиване на ляво, което ще облекчи значително трафика.
По отношение на зимното поддържане на пътищата в областта, инж. Лазаров заяви, че между 50 и 55 млн. лв. е прогнозната стойност , необходима на областното пътно управление за целта.
„С кмета на Варна Иван Портних вече работим по новата Оперативна програма „Региони в растеж“: общината изпълни всички изисквания по структурирането на междинно звено и има добра проектна готовност. Инвестиционната програма също е на път, така че от следващата година проектите могат да стартират“. заяви Лиляна Павлова по повод ОПРР 2014-2020. „Сега на дневен ред е приключването в срок на проектите от предходната програма. Най-голямото предизвикателство е проектът за градски транспорт, но аз виждам че и последната му фаза е в ход и засега изглежда, че срокът ще бъде спазен“, каза министър Павлова.
Министърът обясни, че община Варна разполага с гарантиран бюджет от 84 млн .лв . по приоритетна ос 1 за изпълнение на градските проекти. Извън тази сума обаче в общината могат да бъдат реализирани проекти и по секторните приоритетни оси за туризъм, образователна, здравна и социална инфраструктура. „Освен тези 84 млн . лв ., по приоритетната ос за регионален туризъм ще подкрепим проектите на общината по отношение на културно-историческите и туристически атракции. Те ще бъдат финансирани на нов принцип – чрез 50% безвъзмездна финансова помощ и 50% чрез финансов инженеринг , така че да може тези проекти да генерират приходи от туристически такси“, заяви Павлова.
Министърът напомни също, че общината е бенефициент и по приоритетната ос за здравна инфраструктура . По нея се отпускат 163 млн . лв . за реформата на спешната помощ. „Ще бъдат изградени модерни спешни центрове и стационари в по-малките населени места. Те ще бъдат напълно оборудвани с линейки и реанимобили , с които пациентите да могат бързо да бъдат транспортирани към по-големите населени места“, каза Лиляна Павлова.