Край на „болните амбиции за разширяване“ в Renault
Новият изпълнителен директор има план как да съживи компанията и да я направи по-добра
Френският автомобилен производител Renault ще намали разходите си за производство и ще се съсредоточи върху усъвършенстването на технологиите, предава Reuters. Тези и още други промени са описани в специален доклад, представен от главния изпълнителен директор на компанията Лука де Мео.
Той поясни, че новите цели за съживяване не са повлияни само от COVID кризата, но и от сътресенията вследствие на скандала покрай финасовите измами, в които бе обвинен предшественикът му Карлос Гон.
Лука де Мео заяви, че ще намали предвидените допълнителни 500 млн. евро разходи за производство и ще се съсредоточи върху конструирането на по-малък брой печеливши автомобили.
„Производството ще спадне до 3.1 млн. превозни средства до 2025 г. от 4 млн. през 2019 г., докато половината от новите лансирания ще бъдат електрифицирани – включително ще преработим версията на класическия модел Renault Super Cinq“, поясни Мео.
Според него новите цели на компанията са фокусирани върху ефективността и рентабилността, а не върху „разхищение и болни амбиции за разширяване“, както по времето на Гон.
Станахме по-големи, но не и по-добри“, коментира още Мео.
Затова сега задачата ще е от просто преследване на пазарен дял усилията да се насочат към марж. Според анализаторите действията на изпълнителния директор са „поразителни и отразяват дълбочината на предизвикателствата пред Renault“.
Целта е компанията да започне да произвежда превозни средства на по-малко споделени платформи и по този начин да намали разходите с 600 евро на автомобил. Освен това се гони и съкращаване на времето за разработката на ново превозно средство с една година. Досега на компанията това ѝ отнемаше 4 години.
Ще преминем от автомобилна компания, работеща с технологии, към технологична компания, която работи с автомобили“, заяви Мео.
С гореспоменатите планове Renault има за цел до 2023 г. да спести 2.5 млрд. евро, а също така и да повиши оперативния си марж до 5%. „Планираме да намалим капиталовите разходи и тези за научни изследвания с 8% до 2025 г. С всички тези мерки трябва да намалим рентабилността на компанията с 30% до 2023 г.“, поясни Мео.
Компанията все още не е публикувала маржове за 2020 г., въпреки че след COVID пандемията, която наруши работата й, те вероятно ще бъдат по-ниски от достигнатите 4.8% през 2019 г.
Друг приоритет ще бъде и производството на ексклузивни и иновативни спортни превозни средства, които да участват във Формула 1.