Революционният бълкер с вятърни платна на Cargill отплава за първи път
Технологията ще пести 3 тона гориво на ден и е напът да промени корабната индустрия
Революционният кораб, нает от американската хранителна корпорация Cargill, отплава в открити води. Бълкерът тества за първи път авангардно вятърно задвижване, което някога може да се наложи в търговското корабоплаване. Ако вятърната енергия бъде овладяна успешно, може да намали емисиите и потреблението на енергия в сектора на корабоплаването.
Морската индустрия, която представлява близо 3% от глобалните емисии на CO2 и е подложена на натиск от инвеститори и екологични групи да ускори декарбонизацията си, проучва редица различни технологии, включително амоняк и метанол, в опит да се отдалечи от по-мръсното бункерно гориво, пише Reuters.
Бълкерът Pyxis Ocean на Mitsubishi Corporation, нает от Cargill, е първият плавателен съд, който е оборудван с две големи платна WindWing с височина до 37.5 метра, които могат да бъдат монтирани на палубата на товарни кораби и да се използва силата на вятъра. Произведени от индустриалната компания Yara Marine Technologies и проектирани от BAR Technologies, те се очаква да генерират средни икономии на гориво до 30% за новопостроени кораби, а ако се ако се използва в комбинация с алтернативни горива, икономията може да е по-голяма.
Инсталирането на крилата е станало в корабостроителницата COSCO в Китай. Сгъваемите платна са изградени от същия материал, от който и вятърните турбини, за да бъдат по-издръжливи.
Според BAR Technologies системата ще позволи на кораба да спести 3 тона гориво на ден.
Pyxis Ocean отплава от Сингапур за Бразилия и вероятно ще транспортира товар от зърно до Дания. След това корабът вероятно ще остане в северната част на Атлантическия океан, за да максимизира използването на вятъра.
Морската индустрия е напът към декарбонизацията – не е лесен, но е вълнуващ път“, каза Ян Дилеман, президент на бизнеса за океански транспорт на Cargill.
„Ние в Cargill носим отговорност да въведем решения за декарбонизиране във всички наши вериги за доставки, за да отговорим на нуждите на нашите клиенти и на нуждите на планетата. Технология като WindWings не идва без риск и като лидер в индустрията – в партньорство с далновидния корабособственик Mitsubishi Corporation – ние не се страхуваме да инвестираме, да поемаме тези рискове и да бъдем прозрачни с нашите знания, за да помогнем на партньорите ни в морския преход към по-устойчиво бъдеще”, допълни той, цитиран от Businesswire.
Инсталацията демонстрира стъпаловидна промяна в отношението към технологиите, които могат да позволят енергиен преход за съществуващи плавателни съдове. Проектът WindWings, който е съфинансиран от Европейския съюз като част от инициативата CHEK Horizon 2020, може да помогне на индустрията да постигне тези цели, като предложи решение за модернизация, което е в състояние да декарбонизира съществуващите плавателни съдове. Това е особено важно, като се има предвид, че 55% от флотилиите за кораби за насипни товари в света са на възраст до девет години.
Ефективността на WindWings ще бъде наблюдавана отблизо през следващите месеци, за да се подобри допълнително техният дизайн, работа и производителност. Целта е Pyxis Ocean да се използва за информиране за мащабиране и приемане не само във флота на Cargill, но и в индустрията.
BAR Technologies и Yara Marine Technologies вече планират да построят стотици крила през следващите четири години, а BAR Technologies също проучва нови конструкции с подобрени хидродинамични форми на корпуса.