Rolex затвори производства и се готви за най-лошата си година
Цялата швейцарска чесовникарска индустрия е изправена пред тежки загуби
~ 2 мин.
Швейцарската часовникарска индустрия е преживяла сериозни сътресения и преди, но Rolex, Omega и Cartier сега са изправени пред комбинация от икономически удари, които значително ще засегнат бизнеса им.
Индустрията тъкмо се приспособяваше към кризата, предизвикана от политическите протести в най-големия си пазар - Хонконг, и сега епидемията от коронавирус усложни всичко. Забавянето на китойската икономика заплашва да обхване останалия свят. Междувременно силният швейцарски франк, покачването на цените на златото и затварянето на магазини ще спъне и компании като Swatch Group AG и Richemont с по-високи разходи.
Rolex затвори всички свои прозиводства в Швейцария за най-малко 10 дни от вторник. Richemont предлага намаление на цените с цели 49% за часовници Cartier втора ръка в едноседмична специална оферта на своя винтидж сайт за препродажба Watchfinder. Изложенията в Базел и Женева са отменени. Swatch е подготвила специално издание Omega за летните олимпийски игри в Токио 2020, които мнозина смятат, че ще бъдат отменени, пише Блумбърг.
Лука Солка от Sanford C. Bernstein смята, че първата половина на 2020 г. вероятно ще бъде най-лошата за съвременната индустрия за луксозни стоки. Това застрашава заетостта в швейцарската часовникарска индустрия, която поддържа 59 000 души и представлява почти една десета от износа на страната. За да стане още по-лошо, много работници живеят отвъд границата във Франция и може да останат вкъщи поради ограничения или поради това, че много гранични пунктове са затворени.
„Сегашният сценарий е по-лош от този през 2008 г., тъй като не изглежда да има някакво компенсиране“, пише Солка.
Както Swatch, който прави Breguet и Longines, така и Richemont, чиито марки включват Vacheron Constantin, загубиха около една трета от стойността си през тази година.
Оставаме позитивни
„2020 г. със сигурност ще бъде трудна година в световен мащаб“, заяви председателят на Swatch Найла Хайек в годишния доклад на компанията, публикуван в четвъртък. „Ще останем позитивни в перспективата си, въпреки всички препятствия“.
Компанията обяви, че планира да инвестира до 500 милиона франка (517 милиона долара) тази година, като харчи за изследвания, нови продукти, производствени мощности и търговската мрежа.
Приходите от индустрията за луксозни стоки през първото тримесечие ще спаднат с повече от 30%, прогнозира Рене Вебер, анализатор от Bank Vontobel AG. "Търсенето ще пострада по невиждан досега начин. Основният въпрос е колко дълго ще продължи."
Индустрията тъкмо се приспособяваше към кризата, предизвикана от политическите протести в най-големия си пазар - Хонконг, и сега епидемията от коронавирус усложни всичко. Забавянето на китойската икономика заплашва да обхване останалия свят. Междувременно силният швейцарски франк, покачването на цените на златото и затварянето на магазини ще спъне и компании като Swatch Group AG и Richemont с по-високи разходи.
Rolex затвори всички свои прозиводства в Швейцария за най-малко 10 дни от вторник. Richemont предлага намаление на цените с цели 49% за часовници Cartier втора ръка в едноседмична специална оферта на своя винтидж сайт за препродажба Watchfinder. Изложенията в Базел и Женева са отменени. Swatch е подготвила специално издание Omega за летните олимпийски игри в Токио 2020, които мнозина смятат, че ще бъдат отменени, пише Блумбърг.
Лука Солка от Sanford C. Bernstein смята, че първата половина на 2020 г. вероятно ще бъде най-лошата за съвременната индустрия за луксозни стоки. Това застрашава заетостта в швейцарската часовникарска индустрия, която поддържа 59 000 души и представлява почти една десета от износа на страната. За да стане още по-лошо, много работници живеят отвъд границата във Франция и може да останат вкъщи поради ограничения или поради това, че много гранични пунктове са затворени.
„Сегашният сценарий е по-лош от този през 2008 г., тъй като не изглежда да има някакво компенсиране“, пише Солка.
Както Swatch, който прави Breguet и Longines, така и Richemont, чиито марки включват Vacheron Constantin, загубиха около една трета от стойността си през тази година.
Оставаме позитивни
„2020 г. със сигурност ще бъде трудна година в световен мащаб“, заяви председателят на Swatch Найла Хайек в годишния доклад на компанията, публикуван в четвъртък. „Ще останем позитивни в перспективата си, въпреки всички препятствия“.
Компанията обяви, че планира да инвестира до 500 милиона франка (517 милиона долара) тази година, като харчи за изследвания, нови продукти, производствени мощности и търговската мрежа.
Приходите от индустрията за луксозни стоки през първото тримесечие ще спаднат с повече от 30%, прогнозира Рене Вебер, анализатор от Bank Vontobel AG. "Търсенето ще пострада по невиждан досега начин. Основният въпрос е колко дълго ще продължи."
Кризата вече взе своето влияние върху по-малките часовникарсик компании. RJ Watches SA, малък независим швейцарски часовникар, известен с часовници с герои като Pac-Man, подаде документи за фалит миналия месец.
"Вероятно загубите ще бъдат тежки, особено за по-малките играчи," казва Джон Кокс, анализатор от Kepler Cheuvreux. "Ще има жертви."