Само една компания с ръст на продажбите на най-големия смартфон пазар
Huawei е на крачка и от световната хегемония, като разликата със Samsung се топи все повече
Huawei може и да понася щети на глобално ниво от подетата срещу нея кампания от страна на САЩ, но у дома в Китай (най-големия смартфон пазар в света) телефоните на марката се продават като топъл хляб и около четири пъти повече в сравнение с iPhone.
Китайският гигант доминира безапелационно пазара в азиатската страна през първите три месеца на 2019 г. и заема рекордните 34% дял на него. Всички останали конкуренти в топ 5 – Oppo, Vivo, Xiaomi и Apple, се борят да се задържат на повърхността, сочат актуални данни на Canalys.
Huawei е единственият голям производител на смартфони, който е успял да отбележи ръст в продажбите си на иначе забавящия се пазар в Китай. При това го прави с впечатляващ скок.
Базираната в Шънджън компания е доставила близо 30 млн. телефон през първите три месеца на годината. Това е с 41% повече в сравнение със същия период на миналата 2018-а.
Продажбите на Apple през първата четвърт на 2019 г. пък са се свили с 30% до 6.5 млн. бройки. Това е най-лошият спад за периода на китайския пазар, според данните на Canalys, цитирани от CNN. Бизнесът на гиганта от Купертино страда не само в Китай, а и по целия свят. Във вторник американската компания съобщи за 17% свиване на продажбите спрямо предходната година.
Според Canalys това е „най-големият спад в историята на iPhone”.
Huawei пък е по-силна от всякога в Китай, отбелязва анализатора на Canalys Мо Джиа. От доклада става ясно, че компанията е отворила повече магазини и ги е напълнила с интелигентни устройства и аксесоари, привличайки по този начин потенциални купувачи.
Инвестициите са се отблагодарили подобаващо и са помогнали на Huawei да спечели клиенти на конкурентни играчи като Oppo и Vivo, които иначе имат доминация по отношение на офлайн каналите за разпространение.
За разлика от Apple, Huawei и другите китайски производители на смартфони разполагат с широка гама от модели от нисък до висок клас. Това им дава предимството да могат да се харесат на по-голям кръг от хора, включително и на тези с по-ограничен бюджет.
Звездния миг на Huawei идва въпреки забавящия си китайски пазар, който търпи най-тежкото си свиване за последните шест години. Общите доставки са намалели с 3% до 88 млн. телефона.
В световен мащаб Huawei също се представя много добре и е все по-близо до момента, в който ще може да изпревари производител номер едно – Samsung, и да се окичи с короната на най-продаваният смартфон играч.
Фирмата за пазарни проучвания IDC съобщи във вторник, че глобалните продажби на смартфони на Huawei са нараснали с над 50% през първото тримесечие до 59 милиона устройства. Samsung е доставил повече от 70 милиона смартфона през същия период, но този брой представлява спад от 8%.
Huawei вече е на крачка разстояние от Samsung и върха на световния пазар, се посочва още в доклада на IDC.