Първи тестов полет на „по-лекия от въздуха“ самолет
Той може да революционизира телекомуникациите, вярват създателите му
~ 2 мин.
Иновативен летателен апарат, който се превръща в балон, "по-лек от въздуха", направи първия си тестов полет. Phoenix (Феникс) може многократно да става по-лек и по-тежък от въздуха, за да се генерира тяга, която да му позволи да остане в небето за неопределено време.
Официално известен като "свръхдълъг автономен самолет", той е разработен от учени в Шотландия и прелетя разстояние от 120 метра по време на първия си тестов полет през март.
Самолетът е с дължина 15 метра и има размах на крилата от 10.5 метра. Проектиран е за бизнес и научна употреба, а създателите му се надяват, че това ще революционизира телекомуникационната индустрия.
"Phoenix прекарва половината от времето си като самолет, по-тежък от въздуха, а другата половина - като балон, по-лек от въздуха", обяснява Андрю Рае, професор по инженерство в колежа на университета в Пърт. „Многократният преход между тези състояния осигурява единствения източник на задвижване. Тази система позволява на Phoenix да бъде напълно самодостатъчен", добавя той в изявление.
Превозните средства, базирани на тази технология, биха могли да се използват като псевдо сателити и ще осигурят много по-евтин вариант за телекомуникационни дейности.
Екипът, направил самолета, също вярва, че той може да се използва за предоставяне на Wi-Fi покритие на отдалечени райони.
Официално известен като "свръхдълъг автономен самолет", той е разработен от учени в Шотландия и прелетя разстояние от 120 метра по време на първия си тестов полет през март.
Самолетът е с дължина 15 метра и има размах на крилата от 10.5 метра. Проектиран е за бизнес и научна употреба, а създателите му се надяват, че това ще революционизира телекомуникационната индустрия.
"Phoenix прекарва половината от времето си като самолет, по-тежък от въздуха, а другата половина - като балон, по-лек от въздуха", обяснява Андрю Рае, професор по инженерство в колежа на университета в Пърт. „Многократният преход между тези състояния осигурява единствения източник на задвижване. Тази система позволява на Phoenix да бъде напълно самодостатъчен", добавя той в изявление.
Превозните средства, базирани на тази технология, биха могли да се използват като псевдо сателити и ще осигурят много по-евтин вариант за телекомуникационни дейности.
Екипът, направил самолета, също вярва, че той може да се използва за предоставяне на Wi-Fi покритие на отдалечени райони.
Фюзелажът на машината е пълен с хелий, който му позволява да се издига, а също така има въздушна възглавница, която поема и компресира въздуха, позволявайки му да се спуска. Самолетът разполага със соларни клетки на крилата и опашката, които зареждат батерията, която захранва вентилите и помпите.
Въздухоплавателните средства в стил дирижабъл се завръщат в небето през последните години. Airlander 10, масивен дирижабъл с хелий, заявен като най-големия в света самолет, се надява да направи своя търговски дебют през следващите няколко години, припомня CNN.