Саудитска Арабия вдига цената на петрола за Европа и Азия
Китай започва да се връща към нормалното функциониране, което мотивира връщането на оптимизма
Най-големият износител на суров петрол – саудитската държавна компания Saudi Aramco – отново повиши официалната продажна цена за изнасяната за Азия и Европа суровина. Основният сорт Arab Light на компанията поскъпва до 2.50 долара за барел над регионалния бенчмарк, с 50 цента повече от март.
Най-много ще поскъпне "тежкият" сорт Arab Heavy – с 1.3 долара за барел за европейски клиенти и с 2.5 долара за азиатски. Цените на петрола с доставка в САЩ следващия месец няма да се променят.
Увеличението е в съответствие с по-ранно проучване на Reuters, тъй като признаците за икономическо възстановяване в Китай повишиха очакванията за търсенето на гориво от най-големия вносител на петрол в света.
Това е вторият пореден месец с по-високи цени на саудитския суров петрол. Увеличението от миналия месец дойде като изненада, тъй като това беше първият път от шест месеца, когато Aramco повиши цените на своя суров петрол. Поскъпването през март идва и на фона на падащите цени на суровия петрол на международните пазари, което направи хода изненадващ, както и факта, че преди месец Aramco намали цените.
И все пак сега, въпреки продължаващата загриженост за състоянието на световната икономика, Китай започва да се връща към нормалното функциониране, предвиждайки икономически растеж от 5% тази година, което мотивира връщането на оптимизма сред петролните бикове.
Междувременно цените на петрола започнаха седмицата със спад. Една от причините за това беше фактът, че анализаторите очакваха Китай да си постави по-висока цел за растеж за годината. Друго беше очакването на изказването, което председателят на Фед Джеръм Пауъл ще изнесе пред Конгреса по-късно тази седмица, в което той ще сигнализира дали ще има нови повишения на лихвените проценти тази година.
Суровият петрол продължава да се бори между оптимизма относно повторното отваряне на Китай и нервността относно ястребовия Фед, който нанася щети на икономиката на САЩ“, каза енергийният анализатор Вандана Хари пред Reuters.
Aramco продава около 60% от доставките си суров петрол в Азия, повечето от които по дългосрочни договори, цените за които се преразглеждат всеки месец. Китай, Япония, Южна Корея и Индия са най-големите купувачи.
Ценовите решения на компанията често се следват от други производители от Персийския залив като Ирак и Кувейт.