Сделка за 684 млн. евро в алкохолния сектор
Придобиването ще има незабавен положителен ефект върху печалбите
Davide Campari-Милано,
големият италиански производител на алкохолни напитки, купува своя френски
конкурент Grand Marnier Group в рамките на сделка, оценяваща се на стойност 684 млн. евро.
Както се съобщава от Campari, тя ще заплати 8,05 евро за акция на Societe des Produits Marnier Lapostolle S.A. (SPML), собственост на Grand Marnier Group.
В допълнение, акционерите на SPML може да получат допълнителни средства от продажбата на недвижимите имоти на компанията.
"Придобиването на SPML перфектно се вписва в стратегията на Campari по отношение на придобиването на активи. Дружеството е лидер в производството на алкохолни напитки във Франция, култовата марка Grand Marnier е със 150-годишна история.” – коментират от Campari.
Сделката се очаква да има незабавен положителен ефект върху печалбата на дружеството.
Campari е един от водещите производители на алкохолни напитки. Групата е основана през 1860 г., притежава 14 завода и 4 винарски изби в цял свят и има своя собствена дистрибуторска мрежа в 16 страни. Сред основните й марки - Campari, вермут Cinzano и шампанското Mondoro.
Grand Marnier започва историята си още през 1827 г. Фирмата произвежда едноименния коняк, който се използва за приготвянето на популярни коктейли, както и ракия, вино и други напитки. Нейният годишен приход е около 140 милиона евро, което основният й пазар е САЩ.