Скандалната кампания на Nike донесе 31% ръст на онлайн продажбите
Някои от противниците на рекламата решиха да протестират срещу нея, изгаряйки различни Nike артикули
~ 2 мин.
Рискованият ход на американския производител на спортни стоки Nike Inc. с кампанията „Just Do It“ се оказва успешен. Включването на състезателя по американски футбол Колин Каперник като рекламно лице раздели американците и повдигна въпроса дали кампанията няма да се окаже пълен провал за Nike.
Кампанията предизвика много шум в социалните мрежи. По данни на маркетинговата компания 4C Insights споменаването на Nike в социалните мрежи се е повишило с 1.68% в неделя и понеделник. Споменаването на Каперник се е увеличило с 362.28%, показват данните.
Данните на анализаторската компания Edison Trends обаче показват, че „Just Do It“ е успешна, а вероятно огромна „вина“ за това има именно Каперник. В трита дни – между неделята преди Деня на труда и вторник, онлайн продажбите на Nike са нараснали с 31% спрямо същия период на 2017 г.
„Имаше спекулации, че кампанията на Nike с Каперник ще доведе до спад в продажбите, но данните ни за миналата седмица не подкрепят тази теория“, каза Хетал Панджа, съосновател на Edison Trends.
Някои от противниците на рекламата решиха да протестират срещу нея, изгаряйки различни артикули на Nike, публикувайки видеа и снимки в социалните мрежи с хаштага #JustBrunIt. Оказва се обаче, че подкрепящите тази кампания и участието на Каперник в нея са повече, макар и не толкова гръмогласни.
Акциите на Nike също се стабилизираха след първоначалната криза. Книжата поскъпнаха с 1% в петък.Кампанията предизвика много шум в социалните мрежи. По данни на маркетинговата компания 4C Insights споменаването на Nike в социалните мрежи се е повишило с 1.68% в неделя и понеделник. Споменаването на Каперник се е увеличило с 362.28%, показват данните.
Спортистът се превърна в лицето на протестите на играчи срещу расовата несправедливост и полицейската бруталност в САЩ. Той е първият играч, който започна да коленичи по време на националния химн преди всеки свой мач. Това вдъхнови и другите играчи да постъпват така, но разсърди собствениците на клубовете и ръководителите на Националната футболна лига. Дори американският президент Доналд Тръмп се намеси, заявявайки, че е недопустимо да се осквернява така химнът.
Това не попречи на Nike да излъчи първата си телевизионна реклама в кампанията в четвъртък. Разказана от Каперник, рекламата включва и изяви на други известни афроамерикански спортисти като Леброн Джеймс и Серена Уилямс.