След скандалните разкрития БДЖ вдига заплатите на служителите
Ръководството ще увеличи със задна дата възнагражденията с между 11 и 12.5%
~ 2 мин.
След като разследване на Nova разкри, че футболистите в отбора на БДЖ взимат по-високи заплати от някои служители на локомотивния персонал, Съветът на директорите на „Холдинг БДЖ” е приел да вдигне заплатите на оперативния персонал със задна дата. Считано от 1 януари 2018 г., в зависимост от заеманата длъжност, заплатите на локомотивния персонал в „БДЖ-Пътнически превози” и „БДЖ-Товарни превози” ще бъдат повишени с между 11 и 12.5%.
От компанията обясняват увеличението на трудовите възнаграждения, което става повече от месец след началото на годината, като „резултат на проведените реформи и подобреното финансово състояние в „Холдинг БДЖ” ЕАД и двете дъщерни дружества“.
Въведената бонусна система за локомотивния персонал в „БДЖ-Товарни превози” ЕООД се запазва, чрез което се поощрява коректното изпълнение на служебните им задължения, съобщават от държавния железопътен холдинг.
В края на миналия месец разследване на Nova показа, че във футболния отбор „Локомотив БДЖ“, който е на издръжка на задлъжнелия холдинг и в който централен нападател е изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров, играчите взимат повече пари, отколкото локомотивните служители. Също така разследването показа, че някои от играчите, близки до Владимиров, са назначени на кухи длъжности в холдинга, което не е позволено. След разкритията министерството на транспорта обяви, че закрива футболния отбор, но без никакви последствия за ръководството на БДЖ.
Разследването показа още, че голяма част от локомотивните служители са принуждавани да полагат извънреден труд над позволеното. При максимално допустими 150 часа извънреден труд годишно, има машинисти с над 300 часа. А причината е, че заплатите са ниски, хората напускат и работата се разпределя върху останалите. За сметка на футболистите, които взимат по-високи заплати, за да ритат заедно с изпълнителния директор.
От компанията обясняват увеличението на трудовите възнаграждения, което става повече от месец след началото на годината, като „резултат на проведените реформи и подобреното финансово състояние в „Холдинг БДЖ” ЕАД и двете дъщерни дружества“.
Въведената бонусна система за локомотивния персонал в „БДЖ-Товарни превози” ЕООД се запазва, чрез което се поощрява коректното изпълнение на служебните им задължения, съобщават от държавния железопътен холдинг.
В края на миналия месец разследване на Nova показа, че във футболния отбор „Локомотив БДЖ“, който е на издръжка на задлъжнелия холдинг и в който централен нападател е изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров, играчите взимат повече пари, отколкото локомотивните служители. Също така разследването показа, че някои от играчите, близки до Владимиров, са назначени на кухи длъжности в холдинга, което не е позволено. След разкритията министерството на транспорта обяви, че закрива футболния отбор, но без никакви последствия за ръководството на БДЖ.
Разследването показа още, че голяма част от локомотивните служители са принуждавани да полагат извънреден труд над позволеното. При максимално допустими 150 часа извънреден труд годишно, има машинисти с над 300 часа. А причината е, че заплатите са ниски, хората напускат и работата се разпределя върху останалите. За сметка на футболистите, които взимат по-високи заплати, за да ритат заедно с изпълнителния директор.