Служителите са затрупани с безсмислена работа: Решение ли е AI?
Темпото на работа изпреварва способността на служителите да се справят с всички задачи
Средно служителите прекарва 57% от времето си в срещи, имейли и чатове, a 43% – в създаване на документи, електронни таблици и презентации. Най-интензивните потребители на електронната поща прекарват 8.8 часа седмично в писане и отговаряне на имейли и 7.5 часа седмично в срещи.
Това показват данни от последното проучване на Microsoft – Work Trend Index: Annual Report, в което са анкетирани 31 000 души в 31 държави и са анализирани трилиони сигнали за производителност на Microsoft 365.
Дигиталните задължения, които имат служителите пречат на креативната работа, което от своя страна намалява значително продуктивността.
AI може да помогне за премахване на досадната работа, за да могат служителите да се фокусират върху съществените си задачи. Новото поколение изкуствен интелект притежава потенциала да се включи активно в работния процес, освобождавайки милиони екипи от дигиталните им задължения.
Организациите, които първи имплементират в работата си AI, ще отприщят креативността и ще отключат продуктивността за всички – поставяйки началото на нова вълна на растеж и извършване на стойностна работа.
Тежестта на работния ден, която пречи на продуктивността
Последните няколко години продължителността на работния ден и времето, прекарано в срещи се увеличава непрекъснато. 68% от хората казват, че нямат достатъчно време за непрекъсната фокусирана работа, 62% споделят, че губят страшно много усилия и часове в търсене на информация през работния си ден.
Служителите съобщават, че най-голямата пречка на продуктивността са неефективните и прекалено многото срещи. Близо 58% от хората казват, че им е трудно да обмислят идеи по време на виртуална среща, 58% изпитват затруднения да се включат активно, ако са закъснели за среща, а 55% споделят, че следващите стъпки в края на среща не са ясни и не могат да обобщят най-важните изводи от нея.
От февруари 2020 година, екипите имат 3 пъти повече срещи и обаждания в Microsoft Teams на седмица, увеличението е 192%.
Данните от проучването показват ясна необходимост от оптимизиране и подобряване на срещите с екипите. Днес само 35% от служителите казват, че ще се усети липсата им, ако не присъстват на повечето срещи. Една от основните мотивации на служителите да се присъединят е очакването, че ще получат информация, която да им помогне да свършат работата си по-добре.
Изкуственият интелект спасение за служителите?
Въпреки масовото притеснение, че AI може да замени работни места, данните от проучването показват друго: служителите са по-склонни да вярват, че AI ще облекчи до голяма степен работата им, отколкото, че ще ги замени напълно.
Докато 49% от хората казват, че се тревожат, че ще останат без работа заради AI, 70% са склонни да делегирали възможно най-много работа на изкуствения интелект, за да намалят натоварването си.
76% от служителите казват, че биха използвали AI за административни задачи, 79% за аналитична и дори за творческа работа. Хората търсят помощ от изкуствения интелект за намиране на правилна информация и отговори (86%), обобщаване на срещи и действия (80%) и планиране на работния ден (77%).
Оптимизмът по отношение на AI не спира тук. Служителите вярват, че той може да подобри креативността, от формулиране на идеи за работата им (76%) до редактиране на текстове и документи (75%). Колкото повече хораta използват AI, толкова повече виждат неговия потенциал да им помага и улеснява работата им. Около 31% от служителите вярват, че използването на AI ще повиши тяхната продуктивност.
Всеки служител се нуждае от нови умения, за да работи с AI
С времето работата съвместно с AI ще се превърне в естествена практика, така както използването на интернет и компютър.
Това ще доведе и до придобиването или усъвършенстването на нови умения като критично мислене и аналитична преценка, сложно решаване на проблеми, креативност и оригиналност. Лидерите, взели участие в проучването, споделят, че ще бъде от съществено значение за служителите да научат кога да използват AI, как да пишат точни указания, как да оценяват творческата работа и да проверяват за грешки.
Сътрудничеството между служителите и AI ще бъде следващият трансформиращ модел на работа – и способността да се работи интегрирано с него ще бъде новото ключово умение за всеки служител.