Смартфонът е най-търсената технологична стока на изплащане
С ръст от 60%, \"умните\" телефони изместват лаптопите и таблетите
~ 2 мин.
През първата половина на 2015 г. смартфоните са най-търсената стока, закупена на изплащане. Покупките на "умни" телефони са се увеличили с 60% в сравнение със същия период на миналата година, измествайки таблетите и лаптопите. Това показва класацията "Топ 10 на изплащане", която подрежда най-търсените продукти, според постъпилите молби за потребителски кредит за покупка на стоки на изплащане от БНП Париба Лични Финанси.
Най-търсеният модел смартфон през първото полугодие на 2015 г. има следните характеристики: 5.1 инча Full HD дисплей с 16 милиона цвята, 16MP основна камера и 2 MP предна камера, 16 GB вътрешна памет и операционна система Android. Устройството поддържа различни функции като: GPS, четец на електронни книги, TV-out слот и други. Средната цена е 970 лв. - 1 050 лв.
Друга тенденция, която се наблюдава през тази година, е по-ниски цени в сравнение с 2014 г. Цената на най-търсените смартфони е намаляла с 10%, телевизорите са с около 30% по-евтини, а цената на лаптопите е близо 20% по-ниска. Най-голям е спадът при таблетите - 40%.
Според данните на БНП Париба Лични Финанси, България, през първата половина на 2015 г. българите са закупили на изплащане много по-евтини телевизори в сравнение със същия период на 2014 г. Средната цена на новия победител е 570-620 лева, а най-търсеният телевизор в първата половина на 2014 г. е бил на цена от 840-890 лева. Топмоделът в новото издание на класацията е устройство с размери от 32 инча, докато през първата половина на 2014 г. е бил модел с 40 инчов екран.
Мебелите за дома отбелязват значително присъствие в класацията. Сред най-търсените стоки са дивани, обзавеждане за спалня и хол. Закупените на изплащане дивани са нараснали с около 30% на годишна база и се изкачват от 8 на 5 място в класацията.
"Наблюдаваме постоянно нарастващи интерес към покупките на мобилни телефони. Това доказва, че българите следват развитието на технологиите и са готови да се възползват от предимствата, които те им предоставят. Все по-широкото навлизане на тези устройства ще промени много бизнес сектори, които ще трябва да се адаптират към новите тенденции, за да продължат развитието си. Сред тях са банково дело, търговия на дребно, маркетинг, медии, развлекателен бизнес, издателска дейност и други. Това ще доведе до промяна в начина, по който хората избират и купуват стоки", заяви изпълнителният директор на БНП Париба Лични Финанси Мишел Фуйе.
Най-търсеният модел смартфон през първото полугодие на 2015 г. има следните характеристики: 5.1 инча Full HD дисплей с 16 милиона цвята, 16MP основна камера и 2 MP предна камера, 16 GB вътрешна памет и операционна система Android. Устройството поддържа различни функции като: GPS, четец на електронни книги, TV-out слот и други. Средната цена е 970 лв. - 1 050 лв.
Друга тенденция, която се наблюдава през тази година, е по-ниски цени в сравнение с 2014 г. Цената на най-търсените смартфони е намаляла с 10%, телевизорите са с около 30% по-евтини, а цената на лаптопите е близо 20% по-ниска. Най-голям е спадът при таблетите - 40%.
Според данните на БНП Париба Лични Финанси, България, през първата половина на 2015 г. българите са закупили на изплащане много по-евтини телевизори в сравнение със същия период на 2014 г. Средната цена на новия победител е 570-620 лева, а най-търсеният телевизор в първата половина на 2014 г. е бил на цена от 840-890 лева. Топмоделът в новото издание на класацията е устройство с размери от 32 инча, докато през първата половина на 2014 г. е бил модел с 40 инчов екран.
Мебелите за дома отбелязват значително присъствие в класацията. Сред най-търсените стоки са дивани, обзавеждане за спалня и хол. Закупените на изплащане дивани са нараснали с около 30% на годишна база и се изкачват от 8 на 5 място в класацията.
"Наблюдаваме постоянно нарастващи интерес към покупките на мобилни телефони. Това доказва, че българите следват развитието на технологиите и са готови да се възползват от предимствата, които те им предоставят. Все по-широкото навлизане на тези устройства ще промени много бизнес сектори, които ще трябва да се адаптират към новите тенденции, за да продължат развитието си. Сред тях са банково дело, търговия на дребно, маркетинг, медии, развлекателен бизнес, издателска дейност и други. Това ще доведе до промяна в начина, по който хората избират и купуват стоки", заяви изпълнителният директор на БНП Париба Лични Финанси Мишел Фуйе.